اجرای طرح سفیران زیبایی در کشور

طرح آرایشگران قرآنی با محوریت نهضت ملی زندگی با آیه ها در آرایشگاه ها شرح داده شد و مبلغان یک محفل قرآنی مختصر و معنوی در آرایشگاه، با حضور مشتریان و آرایشگر و اقوام و نزدیکان خود برگزار کردند.

فاطمه فرخنده، مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: طرح «سفیران زیبایی» برای آرایشگران استان قم کلید خورد که در این پویش با طراحی دو پوستر که یکی مربوط زنان مسلمان شده محجبه اختصاص داشت و یک پوستر که به احکام کاربردی آرایش و پیرایش می‌پرداخت، تقدیم آرایشگران شد.

وی اظهار کرد: حدود هزار و ۳۰۰ آرایشگاه زنانه در قم داریم که از این تعداد بیش از ۵۰۰ آرایشگاه در طرح سفیران زیبایی شرکت کردند و از سال قبل چهار گردهمایی برای آرایشگران برگزار شده است، احکام مربوط به حکم اپیلاسیون، کاشت ناخن و امثالهم و همچنین اعطای یک لوح تقدیر از طرف بانوان محله و تربت مطهر حرم اباعبدالله الحسین(ع) در آرایشگاه ها توزیع شد. گردهمایی اول در رمضان سال ۱۴۰۱ بود و گردهمایی دوم در تابستان ۱۴۰۲ به‌ صورت اردو در کهک برگزار شد؛ گردهمایی سوم در ایام دهه کرامت و گردهمایی چهارم افطاری امسال ماه مبارک رمضان بود که بیش از ۵۵۰ نفر از آرایشگران حضور داشتند.

فرخنده در ادامه فزود: ماه رمضان امسال نیز طرح “آرایشگران قرآنی” را شاهد بودیم که در طرح ملی زندگی با آیه‌ها و مسطورا آرایشگران با حضور مشتری ها محافل کوچک قرآنی را ترتیب دادند که به تفسیر و تبیین و گفتگو راجع به قرآن می‌پرداختند.

وی در پایان عنوان کرد: این طرح برای اولین‌بار در استان قم برگزار شده و استان آذربایجان غربی و مازندران نیز از قم در طرح سفیران زیبایی الگوبرداری کرده‌اند.