هر سه دقیقه در فرانسه یک تعرض جنسی به کودک

گابریل هازان، رئیس اداره مبارزه با خشونت علیه کودکان بیان کرد: هر روز نزدیک به ۴۴۰ کودک و نوجوان قربانی خشونت جنسی می‌شوند اما در نهایت تنها حدود پنجاه مورد به نیروهای امنیتی گزارش می‌شود.

به گفته خانم هازان سالانه در کشورش ۱۶۰ هزار کودک قربانی خشونت جنسی میشوند به عبارتی هر سه دقیقه یکبار یک کودک.

به گفته وی نیمی از کسانی که دست به چنین عملی می‌زنند محتوای پورنوگرافی کودکان را در اینترنت دنبال می‌کردند، روزانه چیزی حدود ۷۰۰ گزارش در خصوص محتوای‌ سوء استفاده جنسی از کودکان به صورت آنلاین دریافت می‌کنیم که بین کاربران فضای مجازی در فرانسه، رد و بدل می‌شود.

فرانسه را پایتخت کودک‌آزاری اروپا لقب داده‌اند. سرزمین مدعی آزادی و حقوق بشر تبدیل شده است به بزرگ‌ترین مرکز آزار جنسی کودکان معصوم در اروپا.

شارلوت کوبل وزیر مسئول حفاظت از کودکان فرانسه، تاکید کرده است که یک کمپین ملی برای مقابله با این مشکل اکنون موردنیاز است. با این وجود کارشناسان بر این باور هستند که دولت و پارلمان فرانسه در تشدید کودک‌آزاری در این کشور مقصر هستند. کودک‌آزاری در میان سیاستمداران فرانسوی رویه‌ای سابقه‌دار است، شماری از سیاستمداران فرانسوی به همین دلیل به دادگاه فراخوانده و محاکمه شدند. این بحران تا جایی پیش رفت که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در فرانسه برخی از سیاستمداران عملا از کودک‌آزاری حمایت می‌کردند.

یکی از جنجالی‌ترین شکل‌های کودک‌آزاری در فرانسه، آزار و سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسا‌های کاتولیک این کشور است. در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از کودک‌آزاری در کلیسا‌های کاتولیک فرانسه در دهه‌های گذشته و حتی در سال‌های اخیر منتشر شده است. گزارشی که اخیرا در این‌باره منتشر شده نشان می‌دهد حدود ۳۳۰هزار کودک در ۷۰ سال گذشته در کلیسای کاتولیک فرانسه قربانی آزار جنسی یا همان کودک‌آزاری شده‌اند.

یورونیوز