نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی در مشهد

به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی با ارائه توانمندی‌های زنان در بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان مشهد راه اندازی شد.
نمایشگاه

هدف از برپایی این نمایشگاه شناسایی و معرفی توانمندی‌های زنان، رشد و بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی، برجسته نمودن نقش سازنده زنان روستایی در تولید و امنیت غذایی، معرفی محصولات تولیدی و نحوه ارائه محصولات، برند سازی و بسته بندی و فروش مجازی محصولات و آشنایی تولید کنندگان با روش‌های مختلف بازاریابی است.

در این نمایشگاه خلاقیت، ظرافت و توانمندی‌های زنان روستایی در زمینه‌های صنایع دستی، محصولات غذایی، شیرینی و کیک، کیف، قالیچه، گلیم، چرم، سوزن دوزی، تولیدات کشاوزی، گیاهان دارویی و فرآوری محصولات به نمایش گذاشته شده و به طور مستقیم به مردم عرضه می‌شود.

زنان توانمند روستایی صنایع دستی و تولیدات خود را برای نمایش و فروش به عرضه گذاشتند که قطعاً این امر سبب ایجاد انگیزه برای رونق صنایع دستی و مشاغل خانگی است. برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای شناساندن صنایع دستی محلی و تشویق هنرمندان و بهره برداران برای تولید است که کمک خوبی به اشتغال و اقتصاد خانوار میکند.

یکی از راه‌های موثر برای ایجاد شغل در مناطق روستایی، حمایت از مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین است که تلاش می‌شود با توسعه فعالیت‌های بانوان و ایجاد امکان عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات تولیدی، گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

شهرآرا