به مناسبت روز تکریم همسران شهدا، جهان بانو بررسی می کند

نظر رهبری در مورد ازدواج مجدد همسران شهدا

رهبر انقلاب در پاسخ به سوال ازدواج مجدد یکی از همسران شهدا فرمودند: من هم به شما و هم به همه همسران شهدا می‌گویم اگر می‌خواهید خدا و امام زمان (ع) راضی باشند هرچه سریعتر ازدواج كنید.

ملیحه فرجی فعال قبل از انقلاب در برابر بهائیت و منافقین، از بانوان فعال در دوران هشت سال دفاع مقدس، جهاد سازندگی، هلال احمر و فعال حوزه زنان به نقش زنان و همسران رزمندگان در تحقق و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد.

فرجی با اشاره به اینكه تربیت خانوادگی و خود انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در آموزش‌های دینی و معنوی ما داشت گفت: در هشت سالی كه همسرم در جبهه حضور داشت مشكلات زیادی بود و چند بار هم ترور شدند اما بنده در همه موقعیت‌ها همراه ایشان بودم.

همسر سردار شادمان اظهاركرد: با وجود همه كاستی‌ها و كمرنگ شدن اعتقادات و ترویج زندگی اشرافی در جامعه اما همسران رزمندگان انقلاب همیشه همراه آنها هستند و برای دفاع از نظام و انقلاب از جان و دل مایه می‌گذارند.

زهرا عباسی همسر شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: هدف ما از ابتدای ازدواج شهادت و عاقبت بخیری بود البته نه اینكه بگویم لیاقت همسری چنین شهیدی را داشتم اما از ابتدا می‌دانستم كه آقا محسن شهید زنده هستند.

او می‌گوید: وقتی با همسر شهدا صحبت می‌كردم همیشه می‌گفتم آقا محسن من شهید زنده است و من هم همسر شهید هستم اما نمی‌دانستم كه قرار است آقا محسن به این شكل شهید و حجت شوند.

عباسی با بیان اینكه همراه بودن یك زن كار را برای مرد، روان تر و آسان تر می‌كند و باعث می‌شود كه خیال مرد راحت باشد گفت: البته حضرت آقا درمورد شهدا فرمودند كه اگر همسران شهدا نبودند و همكاری نمی‌كردند كمی كار سخت تر می‌شد وگرنه شهدا انتخاب شده هستند و مسیرشان هم مشخص است.

او به نقش مهم مادران و همسران در این حوزه اظهار كرد: وقتی فرهنگ مادران ما فرهنگ ایثار شود آن را با جان و پوست و گوشت خود به فرزندانشان انتقال می‌دهند و همین باعث شد كه خیلی از مردان ما راهی جبهه‌ها شوند و معتقدم كه حتی روحیه شجاعت مردان ما هم به شخصیت زن برمی گردد.

وی درمورد ازدواج مجدد همسران شهید گفت: در دیداری بنده كه با حضرت آقا داشتم درمورد ازدواجم سوال كردم، ایشان صدایشان را صاف كردند و با صدای بلند فرمودند «من هم به شما و هم به همه همسران شهدا می‌گویم اگر می‌خواهید خدا و امام زمان علیه السلام راضی باشند هرچه سریعتر ازدواج كنید و این پیغام را به دیگر همسران شهدا هم برسانید.» اما متاسفانه بعد از ازدواجم بیشتر از سمت بچه‌های مذهبی مورد هجمه و توهین قرار گرفتم.

 وقتی ولی فقیه چنین موضوعی را با تأكید بیان می‌فرمایند حرف بقیه دیگر برایم مهم نیست و افرادی هم كه به این مسئله انتقاد می‌كنند در حقیقت خودشان را زیر سوال می‌برند.