۴۹ درصد از بانوان واجد شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: ۴۹ درصد از زنان واجدان شرایط رای استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تاکنون رای خود را به صندوق انداختند.

حسن ناهیدی روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: بانوان همیشه پای آرمان ها و ارزش های انقلاب ایستاده اند و اینک نیز به این امر لبیک گفته اند. تاکنون بیشتر رای های صندوق با شناسه کد ملی انجام شد و شهروندان می توانند با شناسنامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز مراجعه کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع ۱۸ هزار نفر برای برگزاری انتخابات مشارکت دارند تصریح کرد: براساس آخرین آمار، ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای هستند که امروز حضوری حماسی در پای صندوق های رای خواهند داشت.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

ایرنا