زنان با فشار خون بالا در معرض خطر فیبروم رحمی هستند

«سوزانا میترو»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه کایسر کالیفرنیا، اظهار داشت: «بیماران مبتلا به فشار خون ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر فیبروم‌های گزارش‌شده جدید بودند».

به گزارش هلث دی نیوز، داده های ۲۵۷۰ زن آمریکایی که در مرکز سلامت این کشور ثبت‌نام کرده بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ نتیجه به دست آمده این بود آنهایی که فشار خون خود را کنترل کرده بودند کاهش خطر ابتلا به فیبروم در آن ها نسبت به گروهی که فشار خون خود را کنترل نکرده بودند کمتر دیده شد. کنترل فشارخون می تواند برای زنان در پیشگیری از فیبروم رحم بسیار مهم باشد.

تا سن یائسگی حدود هشتاد درصد از زنان عارضه فیبروم رحمی را تجربه می‌کنند، غالب این عارضه ها با درد و خونریزی همراه می‌باشد.

برخی خوراکی ها در کاهش فشار خون موثر می‌باشد از جمله لوبیا و عدس که سرشار از مواد مغذی هستند که به تنظیم فشار خون کمک می کنند، مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن لوبیا و عدس ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

مروری بر ۸ مطالعه که شامل ۵۵۴ نفر بود، نشان داد که هنگام تعویض با سایر غذاها، لوبیا و عدس به میزان قابل توجهی SBP و میانگین فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا و بدون آن کاهش می‌دهند.