طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین تصویب شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت به تصویب رسیده است. در این طرح استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق در اولویت قرار دارند و استان ایلام با وجود جمعیت پایین می بایست به طور ویژه در […]

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت به تصویب رسیده است. در این طرح استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق در اولویت قرار دارند و استان ایلام با وجود جمعیت پایین می بایست به طور ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش جهان بانو، انسیه خزعلی در نشست فعالان حوزه زنان استان ایلام اظهار کرد: صندوق ضمانت زنان بدسرپرست و بی سرپرست با همکاری وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، مشکل ضامن زنان برای اخذ تسهیلات را بر طرف می کند و اعتبارات این صندوق نیز تامین شده است. 

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم مشاوره های امور خانواده در دستگاه ها دارای چارت های اداری و پست مشخص و معتبر هستند و امکان حضور در جلسات و اعمال نظر برای آن ها فراهم شده است تا به منظور بهره گیری از ظرفیت های راکد خانم ها ورود کنند.

خزعلی افزود: دستگاه ها می بایست هر سه ماه یکبار گزارشی در رابطه با وضعیت کار و بیکاری بانوان ارائه دهند و کسر ساعات کاری و دورکاری بانوان دارای فرزند کوچک تا ۶ سال اعمال شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برای حمایت از کسب و کارهای بانوان در حوزه های مختلف همچون مشاغل خرد، تعاونی ها، مشاغل کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و مشاغل روستایی تسهیلات و مشوق های اشتغال زایی و کارافرینی داده می شود. 

خزعلی در ادامه گفت: طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت به تصویب رسیده است. در این طرح استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق در اولویت قرار دارند و استان ایلام با وجود جمعیت پایین می بایست  به طور ویژه دیده شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت های بانوان در آینده جامعه را با چالش های جدی مواجه می کند، خاطر نشان کرد: در چهل سال آینده باید تاثیرگذاری زنان در همه جهات مشاهده شود. بانوان نباید تنها در تریبون ها مورد نوازش کلمات گفتاری قرار بگیرند، بلکه باید به صورت گسترده و در سطح عملیاتی و اجرایی از ظرفیت زنان در جامعه استفاده شود.

سارا فلاحی بیان کرد: فضاهای در نظر گرفته شده برای بانوان متناسب با توانمندی های آنان نیست در حالی که باید از ظرفیت های زنان در عرصه های مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیشتر استفاده شود. 

وی افزود: فضاهای ورزشی و تفریحی برای زنان در استان ایلام به دلیل نبود اعتبارات بسیار کم است و مجتمع های بزرگ ورزشی، باشگاه های اختصاصی و پارک های ویژه بانوان وجود ندارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به آسیب‌های حوزه اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی انتظار می رود که بودجه هایی متناسب با این آسیب ها اختصاص داده شود و در سفر هیئت دولت به ایلام زنان به لحاظ اختصاص اعتبارات حذف شدند و ما مصوبه ای برای زنان نداشتیم که امیدواریم این خلا پر شود.

ایرنا