شیرینی ازدواج جوانان با «وصال شیرین»

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از طرحی با نام «وصال شیرین» برای ارزان کردن ازدواج خبر داد.

به گفته حجت الاسلام مهدی متقی‌فر، وزارت ورزش جوانان اقدامات جدید و متعددی را در دست دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ازدواج جوانان و تأثیر آن در حوزه اشتغال و اوقات فراغت آن‌ها است که در دو سال اخیر با افزایش میزان وام ازدواج کمکی در این راستا انجام شده است.

در کنار اقدامات انجام شده این وزارت برای امر ازدواج، طرحی به نام «وصال شیرین» با هدف ارزان کردن ازدواج در حال پیگیری است و تا هفته ازدواج رونمایی خواهد شد.

همچنین این وزارت در زمینه ازدواج و خانواده، ۷۶۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را برای پیش از ازدواج جوانان اختصاص داده‌ است و سالیانه حدود ۱۰ هزار کارگاه آموزشی برگزار می کند.

حجت الاسلام مهدی متقی‌فر درباره میزان وام ازدواج در سال آینده گفت: میزان وام برای سال ۱۴۰۳ و آن چیزی که مصوب شده است ۳۵۰ میلیون برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال و ۳۰۰ میلیون هم برای بالاتر از این سنین اختصاص پیدا کرده است البته اگر مبلغ وام افزایش پیدا کند مطلوب است اما به دلیل ناتوانی در پرداخت وام‌ها احتمال اینکه صف‌های متقاضیان طولانی‌تر شود وجود دارد که امیدواریم در بودجه تدبیر شود و اختصاص بودجه تمام و کمال باشد که بتواندهمه متقاضیان را پوشش دهد.

مهر