سارینا ساعدی : ثبت رکورد در المپیک غیر ممکن نیست

به گزارش جهان بانو، سارینا ساعدی ورزشکار جوان ماده پرش سه‌گام دوومیدانی کشورمان موفق به کسب حد نصاب ورودی مسابقات قهرمانی جوانان جهان (کلمبیا ۲۰۲۲) شد. ساعدی در تاریخ ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۰ در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور که در خرم‌آباد استان لرستان برگزار شد، با به ثبت رساندن حد نصاب ۱۲.۸۸ متر عنوان […]

به گزارش جهان بانو، سارینا ساعدی ورزشکار جوان ماده پرش سه‌گام دوومیدانی کشورمان موفق به کسب حد نصاب ورودی مسابقات قهرمانی جوانان جهان (کلمبیا ۲۰۲۲) شد. ساعدی در تاریخ ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۰ در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور که در خرم‌آباد استان لرستان برگزار شد، با به ثبت رساندن حد نصاب ۱۲.۸۸ متر عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد و رکورد ملی رده سنی جوانان کشور را ارتقا داد. فدراسیون جهانی دو و میدانی رکورد لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در ماده پرش‌سه‌گام بانوان را ۱۲.۸۵ متر تعیین کرده است. رقابت های قهرمانی جوانان جهان ماه آینده ۱۰ الی ۱۵ مرداد در کلمبیا برگزار خواهد شد.

این بانوی ورزشکار در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص رکوردشکنی در پرش سه گام بیان کرد: در رقابت های قهرمانی کشوری که در خرم‌آباد برگزار گردید، موفق به ثبت رکورد ورودی ماده پرش سه گام برای شرکت در رقابت های جهانی کلمبیا شدم. پس از آن نیز ۲ مرتبه در مسابقات داخل سالن موفق به رکوردشکنی شدم. یک بار در رقابت های داخل سالن که در تهران برگزار شد، ۱۲.۵۶ متر پریدم. در مسابقات استانبول ترکیه نیز رکورد ۱۲.۶۹ متر را به ثبت رساندم. از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز در رقابت های قهرمانی کشوری در شهر اراک موفق به ثبت رکورد ۱۲.۵۱ متر شدم. در رقابت های بین‌المللی جمهوری آذربایجان نیز با تلاش بسیار رکوردهایی را به ثبت رساندم و در جایگاه دوم ایستادم.

ساعدی شرکت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را منوط به تصمیم فدراسیون دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر فدراسیون حدنصابی برای ورودی مسابقات کشورهای اسلامی مشخص نکرده است و نمی‌دانم که بنده را به این مسابقات اعزام می‌کنند یا خیر. در هر صورت باید خودم را قبل از آغاز رقابت ها برای مسابقات جوانان جهان آماده کنم.

وی در خصوص شرایط دوومیدانی بانوان اظهار کرد: در ۲ سال گذشته که مسابقات لیگ برگزار شده است، تعدادی از باشگاه‌ها مانند چادر ملو، گل‌گهر و پلیمر خلیج فارس تیم‌داری کردند. در حال حاضر شرایط بهتر از سال های گذشته است و به دوومیدانی بانوان بیشتر اهمیت می‌دهند. ان شاءالله این حمایت‌ها ادامه‌ داشته باشد.

این بانوی ورزشکار تصریح کرد: رکوردهایی که دوومیدانی کاران کشورمان به ثبت می‌رسانند، با رکوردهای قاره آسیا و سایر کشورهای جهان فاصله زیادی دارد. به همین منظور ورزشکار و مربی می‌بایست با تمرینات مستمر و استفاده از تکنیک‌های مختلف سطح فنی خود را در جایگاه بهتری قرار دهند. اگرچه دوومیدانی‌کاران کشورمان در چند سال گذشته در رقابت های آسیایی و بین‌المللی موفق شدند رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند و این خود جای امیدواری دارد.

ساعدی با بیان اینکه رویای رسیدن به المپیک دست نیافتنی نیست، خاطر نشان کرد: این آرزو دیر یا زود تبدیل به واقعیت می‌شود. دوست دارم رکوردهای خوبی ثبت را به ثبت برسانم و رکورد ورودی المپیک را بزنم. هر ورزشکاری این آرزو را دارد تا در المپیک حضور پیدا کند و رکورد خوبی را از خود به یادگار بگذارد. ثبت این رکوردها به حضور مستمر در رقابت های بین‌المللی، تجهیزات، امکانات و تمرینات مداوم بستگی دارد تا یک ورزشکار بتواند در بالاترین سطح مسابقات جهان به خوبی عمل کند.

وی با بیان اینکه آینده دوومیدانی بانوان ایرانی روشن است، افزود: تمامی این ورزشکارن اکنون در حال رکوردشکنی هستند و در رقابت های جهانی رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده اند. امیدوارم حمایت‌های فدراسیون و باشگاه‌ها از دوومیدانی بانوان مستمر و دائمی باشد.