زن ایرانی در شرکت اپل!

زنان موفق در کشورهای مختلف حضور پر رنگی دارند و در این بین حضور بانوان موفق ایرانی نیز بسیار غرور آفرین است. این روزها خبر رونمایی آیفون ۱۶ در رسانه ها منتشر شده و برای آیفون بازها بسیار جذاب است. اما جالب است بدانید که در شرکت اپل یک مهندس زن ایرانی فعالیت می‌کند.

این روزها خبر رونمایی آیفون ۱۶ در رسانه ها منتشر شده و برای آیفون بازها بسیار جذاب است. اما جالب است بدانید که در شرکت اپل یک مهندس زن ایرانی فعالیت می‌کند که بسیار هم شناخته شده است. در این مطلب مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل را بیشتر بشناسید.

موفقیت را هرکسی یک جور تعریف می‌کند. برخی موفقیت را در به دست آوردن دستمزد بیشتر و رسیدن به هدف مورد نظر می‌دانند با این وجود برخی مشهور شدن در حرفه فعالیت شان را نیز مهم می‌دانند. موفقیت برای هرکسی حد مشخصی دارد و اینکه تا چه اندازه قابل دسترس و چقدر بزرگ باشد به میزان هدفمندی یا بلند پروازی شما برمی‌گردد. اما موفقیت در بین زنان تعریف خاصی دارد. اغلب در کشورهای جهان سومی قوانین دست و پاگیر در برابر زنان قرار دارد و باید اول از همه این مشکلات را رفع کنند. زنان همواره نشان داده‌اند که اگر به هدف خود باور داشته باشند قطعا به آن دست پیدا می‌کنند و شاید این کار سخت تر از حالت عادی باشد، اما بالاخره شدنی است.

به همین بهانه در این گزارش با معرفی مریم عظیمی هاشمی، یکی از بانوان موفق ایرانی در جهان سعی می‌کنیم به بررسی عوامل موثر بر موفقیت او بپردازیم.

مریم عظیمی هاشمی در کمبریج انگلستان زندگی می‌کند و از آوریل ۲۰۲۱ یعنی ابتدای سال ۱۴۰۰ به عنوان کارمند اپل مشغول به کار است. او از ابتدا به عنوان «مهندس کیفیت تصویر دوربین» در این شرکت فعالیت کرده است و همچنان در این شرکت کار می‌کند.

مریم مهندس زن ایرانی است و تا پیش از عضویت در اپل، از نوامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ در دانشگاه کمبریج کار می‌کرد. او قبل از آن در کانادا زندگی می‌‌کرد و به مدت چهار سال، از ژانویه ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۱۹، در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور فعالیت داشت. پیش از سال ۲۰۱۵، مریم به مدت ۷ ماه در سن دیگو، کالیفرنیا، در شرکت InterDigital Communications در حال فعالیت بوده است.

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی

مریم عظیمی هاشمی در طول سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل کرده است. او از این دانشگاه یک لیسانس مهندسی کامپیوتر دارد. همچنین در ادامه مریم عظیمی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ دوره کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر و مهندسی برق را در دانشگاه بریتیش کلمبیا طی کرد. سپس در طول سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مدرک دکترای خود را از همین دانشگاه گرفت.

در مورد مهارت های مریم عظیمی هاشمی می‌توانیم به مهارت های این مهندس ایرانی اپل در‌ زمینه الگوریتم‌ ها، فشرده‌ سازی، شبیه‌ سازی، پردازش سیگنال، مدل‌ سازی ریاضی، پردازش تصویر، تشخیص الگو، بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اشاره کنیم. وی همچنین مقالاتی در‌زمینه فناوری HDR منتشر کرده است.

حضور مریم عظیمی هاشمی در معرفی آیفون ۱۵

جالب است بدانید که مریم عظیمی هاشمی در مراسم رونمایی از آیفون ۱۵ شرکت کرده است. مهندس ایرانی اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۱۵   اعلام کرده بود که این گوشی می‌تواند به‌طور هوشمند تصاویر پرتره را ثبت کند، بدون اینکه نیازی به فعال‌ سازی حالت پرتره باشد. همچنین، او به توضیحاتی در مورد قابلیت کنترل فوکوس پس از ثبت عکس‌ها، فناوری Smart HDR و عکاسی در شب پرداخته بود.

گسترش نیوز