حذف صدای زنانه و مردانه از صدای سیری در تلفن های اپل به بهانه جنسیت زدگی

به گزارش جهان بانو، اپل اعلام کرد صدای جدیدی روی سیری قرار داده است که کمتر جنبه جنسیت‌زدگی دارد. پنجمین صدای سیری در زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی در نسخه روزآمد ۱۵.۴ آی‌او‌اس به کار رفته است و در روزهای آینده منتشر خواهد شد. بنا بر مصاحبه های شرکت اپل با خبرگزاری آکسیوس قرار است […]

حذف صدای زنانه و مردانه از صدای سیری در تلفن های اپل به بهانه جنسیت زدگی

به گزارش جهان بانو، اپل اعلام کرد صدای جدیدی روی سیری قرار داده است که کمتر جنبه جنسیت‌زدگی دارد.

پنجمین صدای سیری در زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی در نسخه روزآمد ۱۵.۴ آی‌او‌اس به کار رفته است و در روزهای آینده منتشر خواهد شد. بنا بر مصاحبه های شرکت اپل با خبرگزاری آکسیوس قرار است این صدا شبا‌هت کمتری به یکی از دو صدای زن یا مرد داشته باشد.

اپل به آکسیوس که اولین خبر را در این زمینه منتشر کرد گفت این صدا متعلق به یکی از اعضای «جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی» است.

این خبر کمی پس از آن منتشر شد که اپل از کاربران خواست هنگام تعیین تنظیمات گوشی خود اعلام کنند دلشان می‌خواهد صدای دستیار گوشی مربوط به چه جنسیتی باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت ها و صنایع تجاری و تفریحی مشهور در سرتاسر جهان به کمک پانتاژ رسانه ای در صدد حذف ویژگی های جنسیتی به بهانه مبارزه با جنسیت زدگی هستند. گفتنی است که این اقدامات در بیشتر موارد به افراط می انجامد و چنان که به نظر می رسد، این تبلیغات در صدد حذف و انکار ویژگی های جنسیتی زنان و مردان است.