صندوق کارآفرینی امید برای زنان سرپرست خانوار استان خوزستان

معاونت امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از انعقاد قراردادهایی با صندوق کارآفرینی امید به منظور دریافت بانوان از تسهیلات کار آفرینی برای توانمند سازی و استقلال مالی آنها خبر داد.

مریم مراد اسکندری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان داشت: بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در خوزستان وجود دارد که این استان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را داشته هم چنین تعداد زنان سرپرست خانوار در خوزستان روند افزایشی دارد.

زنان سرپرست خانوار یا تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی می باشند اما زنان با کرامت دیگری نیز وجود دارند که به این دو ارگان مراجعه نکرده‌اند. افزایش آمار زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر یا جدایی و یا رسیدن به تجرد قطعی رخ میدهد.

در برخی از این خانواده‌ها آسیب‌هایی ایجاد می‌شود و به دلیل ضعف‌های احساسی و عاطفی و بنیه ضعیف مالی، ممکن است به سمت و سوی بزه بروند در نتیجه کودک این خانواده‌ها از آموزش و تحصیل جا می‌ماند، خانواده را دچار بحران و آسیب می‌کند و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد.

معاونت امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز از طریق انعقاد قراردادهایی با صندوق‌های کارآفرینی از جمله صندوق کارآفرینی امید، برخی از زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات کارآفرینی به منظور توانمند شدن به این صندوق‌ها معرفی می‌کند تا به استقلال حداقل مالی برسند.

ایسنا