سهم ۱۱ میلیونی زنان روستایی و عشایر در تولید مواد غذایی در کشور

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان از فعالیت ۱۱ میلیون بانوی عشایری و روستایی در تولیدات غذایی کشور خبر داد.

مریم طهماسبی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان اظهار کرد: جامعه ما به سمت کاهش تفاوت‌ها میان فعالیت‌های اجتماعی مردان و زنان پیش می‌رود و یکی از اهداف و برنامه‌های ما این است که نگاه‌ها را به سمتی ببریم که حمایت از جامعه زنان به دلیل کارایی و توانمندی آنها باشد نه به دلیل اینکه زن هستند. ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایری ما نقش بی‌بدیلی در تولید غذا و تأمین امنیت غذایی دارند که باید در برنامه‌ریزی‌ها کلان دیده شوند.

وی افزود: نگاه متفاوت و بعضاً متناقضی نسبت به مطالبات و دغدغه‌های بانوان شاغل در بدنه اداری کشور وجود دارد. یک نگاه به دنبال افزایش رفاهیات، کاهش ساعت اداری و به طور کلی راحتی در کار است و نگاه دیگر به دنبال افزایش کارایی و آمادگی برای مسئولیت‌های کلیدی و ارتقا جایگاه اداری است که باید این اولویت‌بندی را مشخص کنیم تا بتوانیم مطالبات این بخش از جامعه را به خوبی مدیریت و بدانیم دنبال چه هدفی هستیم.

وی صریح کرد: از حدود ۶۴ هزار نیروی فعال در بخش کشاورزی، بیش از ۱۴ هزار نفر معادل ۲۲ درصد آنها خانم هستند که با وجود اقدامات خوبی که انجام شده است اما هنوز فقط هشت درصد پست‌های سازمانی از رئیس گروه به بالاتر در دست زنان است که باید افزایش پیدا کند. طهماسبی خاطرنشان کرد: جمعیت زنان شاغل در بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشوری بالاتر است و حدود ۳۳ درصد کارکنان این بخش در این استان زنان هستند و به همین نسبت پست‌های سازمانی بسیار بیشتری را به نسبت متوسط کشوری در اختیار دارند و این در حالی است که بسیاری از کارمندان زن، با محدودیت ده ساله در پهنه‌ها مواجه هستند و امکان مسئولیت گرفتن را ندارند.

ایمنا

سفره دل زنان عشایر برای معاون رئیس جمهور در امور زنان باز شد