دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

چهاردهمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

فیبر و آنتی اکسیدان‌ها، می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های سرطانی، مانند سرطان سینه، روده بزرگ و ریه کمک کنند.

اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِي فِيهِ بِالْعَثَرَاتِ، وَ أَقِلْنِي فِيهِ مِنَ الْخَطَايَا وَ الْهَفَوَاتِ، وَ لا تَجْعَلْنِي فِيهِ غَرَضاً لِلْبَلايَا وَ الْآفَاتِ، بِعِزَّتِكَ يَا عِزَّ الْمُسْلِمِينَ. 

خدایا در این ماه مرا بر لغزش‌ها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها آسیب‌ها قرار مده، به عزّتت ای عزت مسلمانان.

 جلوگیری از عطش و تضمین آب موردنیاز بدن

مصرف خیار را می توانید به تنهایی و هم در ترکیب انواع سالادها به راحتی مصرف کنید. ۹۵ درصد این میوه یا سبزی خوش عطر و طعم را آب تشکیل داده که می تواند در روزهای ماه رمضان تضمین کننده آب بدن شما باشد. با مصرف روزانه ی خیار فشار خون خود را کنترل کنید و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کنید.

ویتامین K موجود در خیار از بروز رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری می کند. خیار حاوی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو عمل می‌کند و همچنین بهبود جذب آهن از منابع غذایی دیگر را فراهم می‌کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که مواد موجود در خیار، به ویژه فیبر و آنتی اکسیدان‌ها، می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های سرطانی، مانند سرطان سینه، روده بزرگ و ریه کمک کنند. همچنین خیار حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند بر بهبود سلامت پوست، جلوگیری از لک‌های پوستی و تقویت رشد مو تاثیر مفیدی داشته باشد.