راه اندازی تیم‌های واکنش سریع بانوان هلال‌احمر

از میان علاقمندان برای فعالیت و ارائه خدمات در قالب تیم‌های واکنش سریع، ۱۵ نفر از هر استانی به‌جز استان تهران ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نفراتی که به عنوان اعضای تیم‌های واکنش سریع انتخاب می شوند باید به لحاظ روحی و جسمی آماده بوده، مهارت و تخصص‌های لازم را نسبت به سایر امدادگران داشته باشند.

پس از نهایی شدن اعضای تیم‌های واکنش سریع، آموزش‌های ویژه‌ای بیش از ۲۳۰ روزه برای آنها برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در تیم‌های واکنش سریع  زیاد است تست‌های آمادگی جسمانی اخذ می‌شود تا ۱۵ نفر اصلی انتخاب شود.

این آزمون و تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای یک‌بار در سطح کشور برگزار می‌شود تا هر استانی ۱۵ نفر آماده برای سه شیفت با پنج نفر فعال داشته تا در حوادث و بلایا نخستین تیم اعزامی به محل حادثه زبده‌ترین‌ها باشد.

اعضای تیم واکنش سریع باید زیر ۳۵ سال، جوان و از آمادگی جسمانی و روحی بسیار بالایی برخوردار باشند. در موارد خاص افراد بالای ۳۵ سال که سابقه حضور در ماموریت‌های برون مرزی را داشته و تجربه زیادی دارند که کمک‌کار هلال احمر هستند، جزو تیم‌های واکنش سریع هستند.

امامیان در پایان گفت: برای بانوان فعال در استان که با عنوان تیم های توانا نقش‌آفرینی می کنند، واکنش سریع را تشکیل خواهیم داد.

به گفته امامیان، با توجه به رویکرد رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور حتی راننده‌های خودروهای این تیم‌ها نیز از بانوان خواهد بود.

ایسنا