دریافت تسهیلات به زوجین نابارور و خانواده های دارای چند فرزند

بر اساس اعلام مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، 2 هزار زوج نابارور در منطقه دو کشوری شامل استان‌های تهران، البرز، سمنان و قم برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری معرفی شده‌اند.

همچنین به دلیل تمرکز ویژه این بنیاد بر موضوع جوانی جمعیت، تا به امروز ۲ هزار و ۷۲۶ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، در تهران و استان‌های هم‌جوار توزیع شده است.

همچنین در راستای حمایت از فرزندآوری، ۳ هزار و ۹۲ خانواده‌ دارای بیش از سه فرزند که از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده اند ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک عامل معرفی شده‌اند.

از دیگر اقدامات این بنیاد می توان به مناسب‌سازی منزل ۱۶۶ معلول در تهران و استان‌های هم‌جوار در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» اشاره کرد که در این پویش انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به یک‌هزار و ۳۰ نفر از معلولان چهار استان تهران، البرز، سمنان و قم اهدا شده است همچنین در بخش عمران، ۱۵۸ باب مدرسه با ۷۴۱ کلاس درس را در استان‌های تهران، البرز، سمنان و قم و ۱۸ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسانده است.

ایسنا