مدیر کل صمت استان گلستان:

فعالیت ۳۸ هزار بانوی بافنده فرش در گلستان

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد سرمایه‌گذاری پس از پیروزی انقلاب در استان گلستان ۲۷۰ برابر افزایش داشته است و بخش مهمی از این موفقیت را مرهون بانوان کارآفرین هستیم.

درویشعلی حسن زاده در همایش تجلیل از زنان کارآفرین استان گلستان که با حضور تعداد زیادی از زنان کارآفرین استان در محل تالار شماره یک سینما کاپری شهرستان گرگان برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴.۸ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۶۹ نفر در استان فعالیت می‌کردند و هم اکنون تعداد هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۶۴۳.۶ میلیارد تومان و اشتغال ۲۹ هزار و ۶۳۳ نفر در استان فعالیت می‌کنند که در حوزه سرمایه گذاری رشدی ۲۷۰ برابری را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه قطعا بخشی از موفقیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی در استان گلستان مدیون بانوان کارآفرین استان است، افزود: همواره شاهد فعالیت مدیران بانوی موفقی در سطح استان بوده‌ایم، به عنوان مثال در حوزه اصناف و بازار ۱۴ اتاق اصناف در سطح استان فعالیت می‌کنند که روسای دو اتاق اصناف از بانوان توانمند استان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ضمن تاکید بر حمایت مسئولان از صنعت فرش دست‌بافت  گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار بافنده زن در استان مشغول فعالیت هستند که بسیاری از آنها گمنام بوده و امیدواریم با حمایت‌هایی که از این بخش می شود این هنرصنعت حفظ شود.

حسن‌زاده  فرش دست‌بافت را یکی مهمترین حوزه‌های فعالیت زنان گلستانی برشمرد و تصریح کرد: تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی کلیدی استان و شهرستان‌ها از بانوان هستند. بانوان هنرمند گلستانی و به ویژه بافندگان فرش سهم مهمی در رشد اقتصادی استان دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

ایسنا