از علائم سرطان تخمدان چه می دانید

طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان پنجمین علت مرگ در خانم های آمریکایی محسوب می شود و بیشتر از هر سرطان دیگری در سیستم تولید مثلی، زندگی خانم ها را تهدید می کند.
از سرطان تخمدان

به گفته استفانی، مدیر انکولوژی زنان نیویورک؛ نفخ بدون دلیل، ناراحتی معده، فوریت برای دفع ادرار یا درد شکمی  که برای چند هفته طول می کشد خطر زا بوده و باید به پزشک مراجعه شود و اگر پزشک علائم زیر را جدی نگیرد او باید به پزشک دیگری برای اطمینان از وجود و یا عدم وجود سرطان تخمدان مراجعه کند.

سایر علائم سرطان تخمدان شامل درد لگنی، خستگی، تغییر وزن بدون دلیل مشخص و خونریزی غیر طبیعی یا هر خونریزی بعد از یائسگی می باشند.

به بسیاری از زنان گفته می شود که این علایم عادی بوده و به دلیل بالارفتن سن بروز پیدا کرده است این سخن باعث می‌شود تا زنان زمان ارزشمند برای تشخیص و درمان سرطان تخمدان را از دست بدهند.

محققین دریافته اند خانم هایی که سرطان تخمدان قبل از پراکندگی در آن ها تشخیص داده می شود تا ۹۳ درصد ممکن است برای ۵سال به زندگی خود ادامه دهند اما تشخیص این بیماری اغلب دشوار بوده و به تاخیر می افتد و نیمی از سرطان های تخمدان تشخیص داده شده در زنان ۶۳ ساله به بالا هستند.

طبق اخبار منتشر شده، ممکن است استفاده از قرص های ضد بارداری با تجویز درست خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. در برخی موارد برداشتن لوله های فالوپ و تخمدان ها بهترین راه برای پیشگیری از سرطان تخمدان است اما این کار برای همه خانم ها مناسب نیست.

طبق آمار منتشر شده از سوی موسسه ملی سرطان آمریکا، حدود ۲۲۲۴۰ خانم در آمریکا در سال ۲۰۱۸ با بیماری سرطان تخمدان تشخیص داده شدند که در حدود ۱۴۰۰۰ نفر از آن ها در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. لازم است همه بانوان علائم سرطان تخمدان را بشناسند و در صورت مشاهده آن ها به پزشک مراجعه کنند.

دروانا