اجرای پایلوت طرح ملی «بانوک» در یزد

این طرح توسط دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور به منظور هم افزایی بین بخش مردمی و حاکمیتی و در راستای رفع موانع اشتغال بانوان و ایجاد فرصت کارآفرینی تدوین شده است.

مهدیه السادات حسینی مطلق مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اجرای طرح ملی حمایت از بانوان نوکار و کارآفرین «بانوک» در استان، گفت: طرح ملی حمایت از بانوان نوکار و کارآفرین «بانوک» به صورت پایلوت در شهرستان مروست برای بانوان اجرا می‌شود. این طرح توسط دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور به منظور هم افزایی بین بخش مردمی و حاکمیتی و در راستای رفع موانع اشتغال بانوان و ایجاد فرصت کارآفرینی تدوین شده است.

این طرح به صورت پایلوت در برخی از مناطق در چند استان کشور اجرا شده که در استان یزد نیز به صورت پایلوت در شهرستان مروست و با هماهنگی و همکاری معاونت اقتصادی استانداری یزد اجرا می‌شود.

: طرح بانوک تمام مشاغل بانوان اعم از تولیدی یا خدماتی و تمام سطح شهرستان، از روستایی تا شهری را در بر می گیرد و با توجه به نظر فرماندار شهرستان می توان این رسته ها را در حال حاضر محدودتر یا وسیع‌تر تعیین کرد.

به گزارش جهان بانو به نقل از روابط عمومی دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، حسینی مطلق هدف اصلی از اجرای این طرح را تشکیل چرخه حمایتی متشکل از بخش های حاکمیتی، مردمی و بانوان نوکار وکارآفرین فعال در جریان فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: در جریان ایجاد این چرخه حمایتی ضمن شناسایی مشکلات و نیاز های بانوان نوکار و کارآفرین امکان برطرف شدن ان توسط بخش های حاکمیتی و مردمی بصورت مستمر فراهم می شود.