حمایت از آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت برای رفع گره‌های ذهنی جامعه

تولید آثار فاخر فرهنگی همچون فیلم و مستند تاثیرگذاری بسیار بالایی در راستای آگاهی به بخشی به مردم و حل گره‌های ذهنی آنان در موضوع جمعیت و فرزندآوری دارد.

بر اساس اظهارات مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، به دلیل شرایط جمعیتی کشورمان حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت بسیار مورد توجه است که در جشنواره «سینما حقیقت» اهدای جایزه ویژه با عنوان «ایران جوان» به علیرضا باغشنی برای تولید مستند «نفس» که در آن به معضل اجتماعی سقط جنین غیرقانونی در کشور و موضوع افزایش جمعیت می‌پردازد، به همین علت بود.

«نفس» مستندی ۵۵ دقیقه ای درباره سیمین رودی، پزشک مامایی است که با آشنایی با موسسه نفس در نیشابور و حمایت از مادران باردار مانع از سقط غیر قانونی بیش از ۳۰۰ جنین شده است.

موضوع جمعیت و سقط جنین در بعد فرهنگی سبب شد تا تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی با موضوع حمایت از مستندهای برتر حوزه جمعیت به امضا برسد و در هفدهمین دوره جشنواره فیلم مستند «سینما حقیقت» جایزه ملی«ایران جوان» به این جشنواره اضافه شد.

بر اساس گفته های علیان‌زادگان، بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود به شکل گسترده‌ای به موضوع جوانی جمعیت می‌پردازد و در همین راستا کارویژه‌های متعددی را ذیل پنج ماموریت در شاخه های زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، عمران جمعیت، فرهنگی جمعیت و سلامت جمعیت تدارک و عملیاتی کرده است.

«نفس»؛ درباره مبارزه با سقط جنین است

در شاخه فرهنگی، حمایت از تولیدات فرهنگی و جشنواره‌های هنری از جمله این فعالیت های مربوط به جمعیت در حوزه فرهنگی بوده که این بنیاد در فعالیت دیگر خود در این شاخه، تفاهم‌نامه دیگری با انجمن سینمای جوان در راستای حمایت از آثار حوزه جمعیت در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به امضا رسانده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در خصوص حمایت از آثار فرهنگی حوزه جمعیت گفت: رویکرد مدیریت جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تداوم حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت کاملا راهبردی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مشترک به‌عمل آمده با ریاست مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

تسنیم