دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

چهارمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

افزایش ابتلا به دیابت، چاقی و سرطان از دیگر عوارض منفی این شیرینی محسوب می‌شود. 

اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ و أوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ و سِتْرِکَ یا أبْصَرَ النّاظرین

خدایا نیرومندم نما در آن روز به بپا داشتن فرمانت، و بچشان در آن شیرینی یادت را، و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت، به کرم خودت نگهدار مرا در آن روز به نگاه داریت و پرده پوشی خودت، ای بیناترین بینایان.

زولبیا و بامیه ممنوع!

خواص و مضرات زولبیا و بامیه از این جهت باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد؛ این خوراکی لذیذ و شیرین در ماه مبارک رمضان یکی از پرمصرف‌ترین و پرطرف‌دارترین خوراکی هایی است که همه‌ی ما بر سر سفره‌ی افطاری خود داریم.

بسیاری از افراد برای باز کردن افطار خود از این شیرینی خوشمزه استفاده می‌کنند اما باید گفت این شیرینی لذیذ برای بدن شما مضرات بسیار زیادی دارد. یک زولبیا نازک و یا همان بامیه بسیار کوچکی که در زمان افطار میل می‌کنید دارای کالری، چربی و قند بسیار زیادی است که در صورت مصرف بیش از حد به بدن و سلامتی شما آسیب می‌زند. افزایش ابتلا به دیابت، چاقی، و سرطان از دیگر عوارض منفی این شیرینی محسوب می‌شود.

کسانی که قصد باردار شدن دارند باید از این ترکیب دوری کنند چرا که در ساختار زولبیا و بامیه اسیدهای چرب ترانس بسیاری زیادی وجود دارد. علاوه بر این مورد ترکیبات آکریل آمید که به نوعی سرطان‌زا هستند نیز دیده می‌شود. این ترکیبات بر روی کیفیت اسپرم در مردان تاثیرات منفی زیادی می‌گذارد. پس بهتر است در طول ماه مبارک رمضان، آقایان با توجه به خواص و مضرات زولبیا و بامیه مقدار بسیار کمی از آن مصرف کنند.