دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

دومین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

برای کاهش عطش و مقابله با خشکی بدن در ساعات روزه‌داری، می‌توان از ماءالشعیر طبیعی استفاده کرد.

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا مرا در این روز به رضا و خشنودیت نزدیک ساز و از خشم و غضبت دور ساز و براى قرائت آیات قرآنت موفق گردان به حق رحمتت، اى مهربانترین مهربانان عالم.

توصیه سلامتی روز دوم ماه رمضان؛ ماءالشعیر طبیعی

 برای کاهش عطش و مقابله با خشکی بدن در ساعات روزه‌داری، می‌توان از ماءالشعیر طبیعی استفاده کرد. اگر بر اثر گرمی مفرط مزاج قلب، معده، کبد یا تولید حرارت در بدن و بر اثر خستگی جسمی یا روانی طی ساعات روزه‌داری، دچار تشنگی و کاهش رطوبت بدن می‌شوید، می‌توان با مصرف ماءالشعیر طبیعی به جای آب و چای در سحر و ساعات پس از افطار، عوارض ناخواسته احتمالی را کاهش دهید. از دیگر تاثیرات مفید این شربت، خاصیت لاغرکنندگی آن می‌باشد و برای بانوانی که به دنبال کاهش وزن هستند گزینه مناسبی بشمار می رود‌.

روش تهیه ماءالشعیر طبی

در روش اول مقدار ۱۰۰ گرم جو همراه با پوست را با مقدار یک لیتر آب خیسانده و سپس کوبیده و با یک پارچه تمیز فشرده تا شیره موجود در آن خارج شود، در نهایت به مدت یک ساعت آن را جوشانده و بعد از سرد شدن می توانید این معجون را میل بفرمایید.

در روش دوم ۱۰۰ گرم جو را با یک لیتر آب به مدت یک ساعت جوشانده تا جو شکفته شود سپس مانند روش قبل با پارچه ای تمیز آن را صاف می کنیم و در روش سوم نیز میزان ۱۰۰ گرم از مالت جو را به یک لیتر آب جوشیده اضافه کرده، پس از اینکه ۳۰ دقیقه عمل جوشیدن انجام گرفت ماءالشعیر قابل نوشیدن است.