خیانت‌های فرح پهلوی به زنان در انجمن‌های عوام فریبانه

زن در تاریخ معاصر ایران، مؤثرترین عامل انتقال فرهنگ و تمدن گره‌خورده با شئونات اسلام بوده و فعالیت‌های آنان در قالب سیاسی و اجتماعی و در پوشش شبکه مخفی که از دوران مشروطه راه‌اندازی شده بود موردتوجه سردمداران حکومت و به‌ویژه عصر پهلوی دوم بوده است.

تشکیل انجمن‌های زنانه برای اهداف سیاسی پهلوی

پهلوی دوم با داعیه تجددگرایی و ایجاد زمینه‌های دفاع از حقوق زنان، طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی را با افزایش منسجم تشکل‌های مرتبط با زنان گسترش بخشید. انجمن‌هایی که سازمان زنان ایران در جهت پیشبرد اهداف سیاسی حکومت پهلوی راه‌اندازی نمود تا افکار عمومی هم به سمت غرب‌گرایی متمایل شده و انحطاط فرهنگ ایرانی را رقم بزنند!

تلاش برای ترمیم ظاهری چهره منفی پهلوی با فرح

با تحلیل اقدامات خاندان پهلوی در ایجاد تقابل تجددگرایی و سنت‌گرایی پیرامون احقاق حقوق زنان با ریشه‌های فساد در همه ارکان حکومت روبرو خواهیم شد که موجب تنفر عموم مردم از تفرعن درباریان بود. بر این ‌اساس حضور فرح دیبا با رویکردی نمایشی به‌عنوان سومین همسر پهلوی دوم، به‌عنوان وسیله‌ای برای ترمیم ظاهری چهره کریه پهلوی معرفی کرد.

فرح دیبا برخلاف چهره دروغین فرهنگی، از کودکی با الگوی منطبق بر ارزش‌های ضداخلاقی در خانواده تربیت شده و با سوابق ضد اعتقادی و آزادی در روابط، به مظاهر سطحی تجدد نوین ایرانی گرایش داشته و با تمایلات چپ سوسیالیستی جزء اصلی‌ترین حامیان فرهنگ غربی در ایران بوده است.

پهلوی دوم با ایجاد ویترین متظاهر دموکراسی با دادن حق رأی به جامعه زنان، ارتقاء جایگاه آنان را بر پایه موازین مدرن غرب به ‌واسطه نقش بارز فرح پهلوی برای انحطاط فرهنگ ایرانی و اسلامی سرعت بخشیده و با ایجاد سازمانی تحت نظارت مستقیم دولت با سیاست ظاهری مشارکت زنان در روند نوسازی، حضور زنان در جامعه را به نفع احتیاجات کشور کانالیزه کرد!

پیوند فعالیت حوزه زنان با سیاست‌های ضد دینی پهلوی

فرح پهلوی با فعالیت انجمن‌های جمعیت راه نو، شیر و خورشید سرخ بانوان و مبارزه با بی‌سوادی زنان در پوشش خیریه بدون توجه به اصول منتج از فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی، فعالیت حوزه حقوق زنان را با سیاست‌های ضد دینی پهلوی پیوند زده و کمک شایانی در زمینه زدودن ظاهر و باطن قوانین متقن اسلامی در موضع زن و خانواده انجام داد.

اندیشه‌های مبهم فرح پهلوی با هزینه میلیاردی از بودجه کشور به ترویج فساد و بی‌بندوباری در قالب برگزاری جشن‌های مبتذل هنر شیراز منجر شد و او را از چهره خدمتگزار و خیرخواه در دولت به همکار فرهنگی شاه برای بسط دیکتاتوری مبدّل نمود!

او با استخدام گسترده اقوام فرومایه و اعطای پست درباری به آنان، نفوذ و تثبیت قدرت خود بر شاه را افزایش داد و با ریاست صوری بر انجمن‌های خیریه پهلوی هزینه‌های گزافی را با وجود شرایط سخت معیشتی مردم بر بیت‌المال تحمیل می‌نمود که خود باعث بهره‌برداری کمتر زنان از نوگرایی می‌شد!

ترویج بی‌پروایی جنسی فرح و دوستانش با ایجاد شهرنو

حلقه دوستان فرح با ترویج بی‌پروایی جنسی و ایجاد قلعه بدنام شهر نو ماهیت واقعی فعالیت‌های او را بر ملاساخته و پارادوکس رفتاری او را با ایجاد بنیاد فرح دیبا که شعار اصلاحات قانونی ساختار حقوقی به سود برابری جنسیتی داشت به نمایش گذاشتند!

در حالی دفتر ملکه کانون فعال سیاست‌گذاری سیاسی و فرهنگی کشور بود که شبکه عظیم قاچاق عتیقه را مدیریت نموده و دارایی هنگفتی در بانک‌های خارجی سرمایه‌گذاری شد. او با هزینه‌های سرسام‌آور شخصی و جواهرات و خودنمایی در جشن‌های ۲۵۰۰ساله هخامنشی تبذیر و اسراف سرمایه‌های ملی را رقم زد.

خط‌مشی فرح پهلوی درباره زن در راستای سیاست نوسازی در دهه ۴۰ و ۵۰ با وجود عدم دقت کافی به مشکلات عدیده مردم معطوف به کسب وجاهت برای رژیم پهلوی گردید تا اوضاع اجتماعی زنان را با سیاست انقلاب سفید شاه منطبق نماید!

فرح با بنیان‌گذاری انجمن‌های فرهنگی در موازات نهادهای دولتی به ترویج فرهنگ مبتذل غربی پرداخته و با اختلاس کلان در سایه کارهایی که منفعت عمومی نداشتند ضربه مهلکی به اقتصاد و فرهنگ غنی ایرانی وارد نمود.

او در کسوت بانوی اول دربار، با حمایت از انجمن‌های فرق ضالّه در صدد دیگرسازی هویت‌های مذهبی مردم برآمده که خود گویای عدم سنخیت تلاش‌های حکومت پهلوی برای موردتوجه قراردادن نقش و جایگاه زن با اعتقادات فرهنگی عموم مردم بود.