تأکید سارا طالبی بر بازسازی هویت زن مسلمان ایرانی با رویکرد روایت‌محور

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بزرگ‌ترین نیاز امروز بانوان شنیده شدن، دیده شدن و بازیابی هویت زن مسلمان ایرانی است.

سارا طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، بر ضرورت توجه خاص به مسئله هویت زن ایرانی در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و گفت: در جریان‌شناسی مسائل زنان در عرصه فرهنگی کشور، به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین چالش، مسئله هویت زن مسلمان ایرانی است؛ هویتی که در سال‌های اخیر کمتر نشان داده شده و به بازسازی نیاز دارد.

طالبی با اشاره به دو راهبرد مهم ایجاد ‌شده در مرکز متبوع خود با عنوان فناوری گفت‌و‌گو و فناوری روایت، اظهار کرد: در پاسخ به هجمه‌های رسانه‌ای مختلف علیه زنان ایرانی، باید گفتمان روایت زن موفق و پیشرو ایرانی را تقویت کنیم و در کنار آن، مهارت گفت‌و‌گو بین عموم جامعه و نخبگان تقویت شود تا فاصله‌ فکری موجود کاهش پیدا کند.

همچنین، مدیر مرکز راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات با اشاره به تجربه موفق برگزاری دوره بانوی مجاهد در ۲۸ استان کشور تصریح کرد: این دوره در سه محور مهارتی، عملیاتی و محتوایی طراحی شده است و به دنبال آن است که زنان فعال بتوانند هم روایتگر باشند و هم در فضای عمومی جامعه گفتگویی تاثیرگذار را شکل دهند.

وی با ذکر نمونه‌هایی از اقدامات میدانی این طرح، مانند ساخت کلیپ‌هایی در موضوعاتی چون طلاق، آسیب‌های اجتماعی و سقط جنین خاطرنشان کرد: زنان توانسته‌اند از دل جامعه، برخی از مسائل را با مردم مطرح کنند و تجربیات موفقی از تاثیرگذاری اجتماعی رقم بزنند.

طالبی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره زن مجاهد ایرانی به‌عنوان «معلم ثانیه بشریت»، گفت: ماموریت تمدنی باید دغدغه زن مسلمان ایرانی باشد. روایت‌هایی مانند زندگی شهیده فاطمه اسدی یا زنان ایثارگر کردستان، باید در قالب‌هایی مانند پادکست، تئاتر، انیمیشن و هنر‌های سنتی همچون پرده‌خوانی به نسل جدید ارائه شود.

خبرگزاری بسیج