واکنش انسیه خزعلی به پدیده آغوش رایگان

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مورد پدیده موسوم به آعوش رایگان گفت: البته که این آغوش‌ها ارزشمند است، اما به راحتی آن را دارند از زنان و دختران ما می‌گیرند و حراج می‌کنند. خداوند اجاره نداده که جایگاه زن با آن تقدسی که دارد به ابتذال کشیده شود.
خزعلی

خزعلی بیان کرد: آنچه امروز شاهد هستیم، کمرنگ شدن خانواده است. در این چند سال به جای خانواده و مادر فضای مجازی تربیت‌کننده شده است. این نه به آن معناست که مادر در خانه نبوده است؛ چرا بوده، اما تربیت به فضای مجازی سپرده شد و آنچه فرزند دریافت می‌کرد، به جای پدر و مادر از بیگانه بود و دیگران او را جهت‌دهی می‌کردند و هویت او را تحت تاثیر قرار می‌دادند و او را به پوچی و به نیستی کشاندند. دیگران به او توصیه کردند که در لحظه زندگی کن و این خوشی ناپایدار را به آینده‌نگری، کمال و… ترجیح بده و او را به خواسته‌های کوچک و زودگذر و آنی مشغول کردند چرا که نقش والدین به ویژه مادر که محور محبت و تربیت است، کمرنگ شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: خداوند جایگاه خود را به زن سپرده و او را مربی و محور تربیت و پرورش قرار داده است که امیدواریم این نعمت به جای خود بازگردد.

خزعلی اظهار کرد: شما خانواده‌های کارکنان ارتش وظیفه دارید که این دژ محکم را حفظ کنید؛ همانطور که مرز‌های ارزشی، فکری و عقیدتی را حفظ کردید. مساله عفاف و حجاب و حریم‌ها تنها مختص بانوان نیست و در قرآن به حفظ حریم بین زن و مرد و عفاف بسیار تاکید شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از حریم‌ها از مرز‌های مجازی وارد خانواده‌ها می‌شود، گفت: بسیاری از گسست پیوند‌ها و طلاق‌ها از فضای مجازی و ارتباطات بی‌قید و بند نشات گرفته است. این‌ها مسائلی است که با همت بیشتر به صورت ویژه باید به آن پرداخته شود.

خزعلی تصریح کرد: دولت در راستای تشکیل تحکیم خانواده از جمله تسهیلات ازدواج، مسکن و سایر هزینه‌ها اقدام کرده، اما همه مسائل زوجین اقتصادی نیست بلکه بخش عمده‌ای از این نیاز‌ها به مباحث فرهنگی و کسب مهارت بستگی دارد.

صراط