تاسیس بخش مخصوص سلامت زنان یک دانشگاه آمریکایی

دانشگاه آلاباما در بخش پژوهشی ساختمان پاتوبیولوژی خود بخش جدید سلامت زنان تأسیس کرده است هیئت دانشگاه الاباما تاسیس این بخش را در فوریه ۲۰۲۲ به تصویب جمع رساند. مدیر این بخش ساختمان پاتوبیولوژی، توماس وینوکور، این بخش را موقتا رهبری خواهد کرد؛ تا یک مدیر دائمی برای این محل استخدام شود. وینوکور می‌گوید ایجاد […]

دانشگاه آلاباما در بخش پژوهشی ساختمان پاتوبیولوژی خود بخش جدید سلامت زنان تأسیس کرده است

هیئت دانشگاه الاباما تاسیس این بخش را در فوریه ۲۰۲۲ به تصویب جمع رساند. مدیر این بخش ساختمان پاتوبیولوژی، توماس وینوکور، این بخش را موقتا رهبری خواهد کرد؛ تا یک مدیر دائمی برای این محل استخدام شود. وینوکور می‌گوید ایجاد این بخش برای کمک به تعهد سازمانی ما به سلامت زنان است.

وینوکور گفت: «هدف تاسیس این بخش ایجاد یکپارچگی بین فوق متخصص‌هایی است که در زمینه سلامت زنان در پاتوبیولوژی در حیطه هایی مثل مامایی/زنان، پستان، پری ناتال- تمرکز کرده‌ اند و آنها را زیر یک چتر قرار می‌دهیم».

سلامت زنان یکی از شلوغ ترین خدمات بالینی آسیب شناسی در دانشکده ی پزشکی را تشکیل می دهد. اهداف اصلی این بخش کمک به استخدام افراد با استعداد در دانشگاه آلاباما برای تمرکز بر سلامت زنان است. تقویت تست های تشخیصی و مولکولی در زمینه هایی که بر سلامت زنان تأثیر می گذارد؛ سبد تحقیقاتی ما هم در این زمینه ها ایجاد شود.

جورج نتو، دکتر، رابرت و روث اندرسون، رئیس وقف شده، گفت: «هم دانشکده ابتدایی و هم متوسطه ما با هرکسی که در محوطه دانشگاه روی مسائل بهداشتی زنان کار می کند، روابط قوی خواهد داشت». «این باعث افزایش ارتباط ما با سایرین در موسسه می شود که در راستای هدف بهبود تشخیص و درمان مراقبت های بهداشتی برای همه زنانی که به دنبال این خدمات مراقبتی در دانشگاه آلاباما هستند.»

این بخش دارای پنج منصوب اولیه دانشکده است: دکتر آندریا کان، پروفسور و رئیس بخش، پاتولوژی GYN. دکتر ویرجینیا دانکن، استادیار، رئیس بخش، پاتولوژی پری ناتال. دکتر  زایا هانگ ، استادیار، و دکتر والریا دال زوتو و دکتر کاویتا وارما استادیار هایی هستند که در بهار امسال در این بخش استخدام شدند.