نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش جهان بانو، روزنامه ترکیهای اینسامیر (Insamer) گزارشی منتشر کرد که در آن از ظلم و ستم علیه مسلمانان هند به ویژه زنان، از سیاستهای نژادپرستانه جمعیتی گرفته تا کمپینهای ارعاب در شبکههای اجتماعی، ممنوعیت حجاب و اعمال خشونت جنسی علیه زنان مسلمان سخن گفته است.این روزنامه در گزارش خود آورده است که هند […]
به گزارش جهان بانو، روزنامه ترکیهای اینسامیر (Insamer) گزارشی منتشر کرد که در آن از ظلم و ستم علیه مسلمانان هند به ویژه زنان، از سیاستهای نژادپرستانه جمعیتی گرفته تا کمپینهای ارعاب در شبکههای اجتماعی، ممنوعیت حجاب و اعمال خشونت جنسی علیه زنان مسلمان سخن گفته است.این روزنامه در گزارش خود آورده است که هند پس از چین، دومین کشور بزرگ از نظر جمعیت است و گروه متنوعی از مردم را در خود جای داده است که از نظر زبان، مذهب و فرهنگ متفاوت هستند.پس از سالها حضور استعمارگران اروپایی، هند در سال ۱۹۴۷ با نام جمهوری هند استقلال خود را به دست آورد؛ ایدئولوژی ناسیونالیستی نقش مهمی در مبارزه برای استقلال داشت که هندوها و مسلمانان را در آن زمان با هم بر سر آن توافق داشتند. اما با خروج انگلیسیها از منطقه، اختلافات با تقسیم این کشور به دو کشور هند با اکثریت هندو و پاکستان با اکثریت مسلمان پایان یافت.
این روزنامه تصریح کرد که مهاجرت به پاکستان برای همه مسلمانان به دلیل مساحت وسیع و شرایط اقتصادی هند دشوار است و اکنون تقریباً ۱۸۰ میلیون مسلمان در هند زندگی میکنند که ۱۴,۲ درصد از کل جمعیت را تشکیل میدهند. پس از به قدرت رسیدن حزب ملیگرای افراطی هندوی «بهاراتیا جاناتا» در سال ۲۰۱۴، افزایش قابل توجهی در اقدامات ضداسلامی در این کشور مشاهده شد، به ویژه پس از کسب اکثریت قاطع در آخرین انتخابات سال ۲۰۱۹، زمانی که سیاستهای این حزب یعنی سرکوب و ارعاب علیه مسلمانان تشدید شد، زنان مسلمان بیشتر هدف قرار گرفتند.به گفته ناسیونالیستهای هندو، نرخ باروری زنان مسلمان در مقایسه با همتایان هندوی آنها در حال افزایش است.
اگرچه هیچ داده مشخصی برای اثبات صحت این ادعا وجود ندارد، اما این ادعاها بر رسانههای اجتماعی تسلط دارند و به خشونت در زندگی روزمره دامن میزنند. چندین قانون و طرح در مورد محدود کردن نرخ زاد و ولد در میان زنان مسلمان و اعمال مجازات برای کسانی که این کار را نمیکنند، وضع و مطرح شده است.
از جمله نمونههای نفرتپراکنی در میان عموم مردم هندو، ظهور اپلیکیشن آنلاینی به نام Sole Deals در جولای ۲۰۲۰ است که در آن تصاویر زنان مسلمان در حراجی آنلاین پخش و به فروش میرسید. اما مقامات رسمی اقدامات لازم را برای دستگیری مسئولین این فراخوان انجام ندادند. شش ماه بعد یک برنامه مشابه دیگر بدون هیچ عامل بازدارندهای ظاهر شد.
این روزنامه خاطرنشان کرد که شکایات متعددی که از سوی افراد آسیب دیده از این درخواست ها صورت گرفته است، از جمله شکایت روزنامه نگار قره العین ریبار که نام خود را در یک حراج آنلاین مشاهده کرده و عکس هایش برای فروش بارگذاری شده است، توسط مقامات و رسانهها نادیده گرفته میشود. از دیگر اشکال سرکوب و محدودیتهایی که برای زنان مسلمان در هند اعمال میشود، اعمال ممنوعیت حجاب در برخی موسسات و مدارس دولتی، به ویژه در ایالت هایی است که حزب حاکم در آن بسیار محبوب است.
این دشمنیها به ویژه پس از انتشار تصاویر دختران مسلمانی که اجازه ورود به کلاس درس در شهر اودوپی در ایالت کرناتکه در جنوب هند را نداشتند، بیشتر شد. پس از انتشار گسترده ویدئوهای این اقدامات در رسانههای اجتماعی، به ویژه در توییتر، اعتراضاتی توسط دانشجویان هندو در مورد ممنوعیت حجاب در نقاط مختلف ایالت سازماندهی شد که تنش در منطقه را به شدت تشدید کرد.این روزنامه گزارش داد که دانشجویان محجبه در ۳۱ ژانویه دادخواستی را به دادگاه عالی کرناتاکه ارسال و در آن تأکید کردند که حجاب طبق قانون اساسی هند جزو حقوق و آزادیهای اولیه است.
هیچ تصمیمی در این پرونده در حال جریان گرفته نشده و ممنوعیت حجاب همچنان به قوت خود باقی است.افراطگرایان هندو حتی تا آنجا پیش رفتهاند که در برخی مدارس آنچه را که «اتاق ترغیب» مینامند ایجاد کردهاند تا دانشآموزان مسلمان را متقاعد کنند که با برداشتن حجاب موافقت کنند. تصمیم ممنوعیت روسری که در حال حاضر دولت هند در تلاش است در مدارس متوسطه اجرا کند، ممکن است در آینده برای همه مدارس و سایر اماکن عمومی این کشور اعمال شود.
این ممنوعیت که قرار بود به عنوان فشار بر دختران مسلمان مورد استفاده قرار گیرد به ابزاری سیاسی تبدیل شده است که به درگیریهای جوانان هندو و مسلمانان دامن میزند و تنشهای اجتماعی را افزایش میدهد.این روزنامه نسبت به آزارهای جدی و غیرقابل قبولی که زنان مسلمان در هند با آن مواجه هستند، از جمله افزایش موارد تجاوز، هشدار داد.
مشخص است که زنان مسلمان در جریان اعمال خشونتآمیز گروههای هندو علیه مسلمانان که توسط دولتهای ایالتهای هند حمایت میشد، مورد تجاوز جنسی، تجاوزهای گروهی و شکنجههای مختلف قرار گرفتهاند.به عنوان مثال، در نسل کشی گجرات در سال ۲۰۰۲ که به نماد خشونت ملی-مذهبی تبدیل شد، هزاران مسلمان قتل عام شدند و بسیاری از زنان، دختران و کودکان در آن زمان مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند.
به طور مشابه، چندین زن مسلمان در جریان خشونتهای هندوها علیه مسلمان در اوتار پرادش در سال ۲۰۱۳ مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند. در آن زمان، عفو بینالملل اعلام کرد که عاملان این جنایات هنوز دستگیر نشدهاند و اظهارات این زنان با تهدید، تغییر کرده است.این روزنامه افزود که توجیه جنایات تجاوز جنسی علیه زنان مسلمان در هند آسان است، به عنوان مثال یکی از آنها به دلیل خوردن گوشت گاو مورد تجاوز قرار گرفت.
آنها همچنین اقدام خود را به این دلیل توجیه میکنند که زن مسلمان تداوم جامعهای را که به آن تعلق دارند تضمین می کنند و بدن آنها نماد بدن همه مسلمانان و همچنین مرزهای آنهاست.در نتیجه، زنان مسلمان بدون شک بیشترین تأثیر را از سیاستهای ملیگرایانه حزب حاکم افراطی ناسیونالیست میبینند که جامعه هند را بیشتر از هم میپاشد.
اعمال خشونتآمیز علیه زنان چیزی جز نتیجه یک سیاست سیستماتیک برای تحقیر و تضعیف هویت زنان مسلمان نیست. همچنین واضح است که هدف این سیاستها و سایر اعمال نفرتانگیز، کل جامعه مسلمانان هند است.
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت