نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در دیداری که میان مدیران ارشد جهاد دانشگاهی و معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، ظرفیتهای بالقوه جهاد دانشگاهی برای ایفای نقش فعالتر در حوزه زنان، خانواده و جمعیت مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه با هدف تدوین نقشه راه همکاری ملی در زمینههایی مانند توانمندسازی دختران تحصیلکرده، توسعه اقتصاد مبتنی بر خانواده، روایتنگاری از زنان تأثیرگذار و طراحی زیرساختهای فرهنگی نوآورانه برگزار شد.
در این نشست، آقایان علیگو (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، فرزام (معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان)، کاظمی (معاون راهبری پارکها و مراکز رشد سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاد دانشگاهی) و خانمها نقیزاده (رئیس جهاد دانشگاهی واحد الزهرا) و احمدی (مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی) حضور داشتند و گزارشی جامع از ظرفیتهای پژوهشی، رسانهای، آموزشی و فناوری منحصربهفرد جهاد دانشگاهی ارائه کردند.
زهرا بهروزآذر با اشاره به همکاریهای موفق گذشته میان معاونت زنان و جهاد دانشگاهی، به پروژههایی مانند مشاغل خانگی، مهارتآموزی دختران، آموزش تابآوری اجتماعی، پایش فرهنگی، آموزش والدگری و شبکهسازی زنان کارآفرین اشاره کرد و بر بهروزرسانی و بازطراحی برخی از این طرحها متناسب با نیازهای امروز جامعه تأکید نمود.
وی افزود: باید از دیدگاه یکسان و کلیشهای نسبت به زنان عبور کنیم و شناخت دقیقتری از گروههای هدف مانند زنان خانهدار، زنان فعال در مشاغل خانگی، دختران فارغالتحصیل، زنان در آستانه بازنشستگی و زنان سرپرست خانوار داشته باشیم، چرا که هر یک دغدغهها و نیازهای متفاوتی دارند.
در ادامه، مدیران ارشد جهاد دانشگاهی با اشاره به پروژههای جاری خود در حوزه فرهنگ، اشتغال، تجاریسازی محصولات بومی، مطالعات فرهنگی و اندیشکدهها، آمادگی این نهاد را برای تشکیل کارگروه مشترک با معاونت زنان اعلام کردند.
معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده با استقبال از این پیشنهادها اظهار داشت: نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی باید به بازوی اجرایی و دانشی سیاستگذاریهای اجتماعی دولت تبدیل شوند و بتوانند مشکلات ساختاری در زمینه اشتغال، ازدواج، تربیت فرزند و تابآوری خانواده را برطرف کنند.
وی با تأکید بر اهمیت «روایت زندگی زنان موفق در عرصههای مدیریتی و علمی» گفت: این روایتها نه تنها برای مستندسازی، بلکه برای شکستن کلیشهها، الگوسازی و تقویت اعتماد به نفس دختران جوان ضروری است.
بهروزآذر در پایان خاطرنشان کرد: زنان در بسیاری از نقاط کشور ظرفیت تولید بالایی دارند، اما اغلب در فرآیند بازاریابی، بستهبندی و برندینگ با موانعی مواجهاند. جهاد دانشگاهی با تجربه و شبکه گسترده خود میتواند در تجاریسازی تولیدات زنان در سطح ملی و منطقهای نقش مؤثری ایفا کند.
خبرگزاری مهر
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت