فعالیت ۱۸ تعاونی روستایی زنان در فارس

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: ۱۸ تعاونی روستایی در حوزه زنان در این استان فعالیت می‌کنند.

حمید رشیدی، سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس در همایش گرامیداشت روز جهانی زن روستایی اظهار کرد: زنان روستایی نقش مهمی در توسعه روستایی ایفا می‌کنند و با تلاش و فعالیت، در عرصه تولید غذای سالم پیشرو هستند.

وی افزود: تعاونی‌های بانوان به‌عنوان تکمیل‌کننده فعالیت مردان در اقتصاد خانواده‌ها مؤثر بوده و با فعالیت شبکه‌ای و زنجیره‌ای، ایجاد درآمد می‌کنند.

رشید تاکید کرد: هم‌افزایی و هم‌فکری بانوان در تعاونی‌های زنان موجب رشد اقتصادی می‌شود و زنان با اجرای طرح‌های مختلف، نقشی سازنده در روستا دارند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس با اشاره به ۱۵ اکتبر، روز جهانی زن روستایی تصریح کرد: این روز فرصت خوبی برای توجه ویژه به بانوان فعال در این بخش است و باید کمک کنیم تا زنان نقش واقعی خود را پیدا کنند.

راه‌اندازی تعاونی‌های زنان، گامی در جهت توسعه روستاها

مریم دهقان مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان شاپورجان نیز در این همایش اظهار داشت: تعاونی‌های زنان در مناطق مختلف استان فارس راه‌اندازی شده و طبق ظرفیت‌های منطقه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، کارگاه‌های خیاطی، راه‌اندازی کودکستان، تولید نان سنتی و صنعتی و توزیع کالاهای اساسی از نمونه فعالیت‌های تعاونی‌های زنان در استان فارس است.

دهقان خاطرنشان کرد: شرکت تعاون روستایی شاپورجان با راه‌اندازی سرویس مدرسه، خیاطی لباس فرم، راه‌اندازی اولین مهد کودک روستایی و مشارکت در تهیه غذای گرم در حمایت از کودکان روستا، اقدامات فرهنگی قابل توجهی انجام داده است.

مهر