حضور زنان در رده‌های مدیریتی کمرنگ است

سخنگوی دولت چهاردهم گفت: در حال حاضر شاهد سهم قابل توجه زنان در حوزه‌های کارشناسی هستیم، اما هنگامی که به رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری می‌رسیم، متاسفانه تعداد زنان کاهش پیدا می‌کند.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهاردهم اظهار کرد: امیدوارم نماینده خوبی برای زنان فرهیخته کشورم باشم و حضور من به‌عنوان نخستین سخنگوی زن دولت جمهوری اسلامی ایران، برای همه مردم کشورم اعم از مرد و زن نوید دهنده اخبار بهتری باشد. فاطمه مهاجرانی انتصاب زنان، اقوام و جوانان را از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: تا به امروز چهار بانو به دولت چهاردهم پیوسته‌اند، همچنین انتصاب زنان در سطوح مدیران کل ستادی و استانی و معاونان وزرا در حال انجام است و امیدواریم تعداد زنان در پست‌های مدیریتی افزایش پیدا کند.

وی مهم‌ترین وظیفه سخنگوی دولت را اصلاح ارتباط بین ملت و دولت عنوان کرد و گفت: رساندن صدای جامعه به گوش هیأت دولت و از آن طرف، انعکاس درست آنچه در دولت صورت می‌گیرد مهمترین وظیفه سخنگو است؛ اگر این رابطه اصلاح شود و شکل واقعی به خود بگیرد، قطعا شاهد تصمیمات درست دولت و ارتقای سرمایه اجتماعی خواهیم بود که خیر جمعی را به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که انتصاب زنان در پست استانداری نیز انجام شود، با این وجود تصریح کرد: همه تلاش ما این است که حضور زنان در سمت استانداری نیز تحقق پیدا کند، با این وجود اگر این اتفاق رخ ندهد نیز قطعا شاهد انتصاب زنان در سطح معاون استاندار خواهیم بود و امیدواریم در دولت چهاردهم نیز تعداد زیادی از معاونان استانداران از بین زنان انتخاب شوند.

سخنگوی دولت با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها برای افزایش سرمایه‌ اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه اجتماعی ارتقا یابد، باید گروه‌های اجتماعی مختلف را به رسمیت بشناسیم و به آن‌ها فرصت ظهور و بروز دهیم؛ در حال حاضر شاهد سهم قابل توجه زنان در حوزه‌های کارشناسی هستیم، اما هنگامی که به رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری می‌رسیم، متاسفانه تعداد زنان کاهش می‌یابد.

مهاجرانی بیان کرد: باید به سمت استفاده درست از ظرفیت‌های زنان و شایسته سالاری حرکت کنیم، این برای کل جامعه مفید است و نه فقط بانوان؛ اگر انتصاب افراد شایسته در لایه‌های مدیریتی انجام شود، قاعدتا اثربخشی بیشتری خواهیم داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به وجود ۶ هزار بانوی خیّر مدرسه ساز گفت: با وجود این ظرفیت، متأسفانه حتی یک نفر رئیس مجمع خیّرین استانی بانو نداریم و این از نکاتی است که باید اصلاح شود.

عصر ایران