تجربه زیسته زنان معمار و مهندس، فرصتی برای خلق فضاهای دوستدار خانواده

زنان عضو سازمان نظام مهندسی با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سخنگوی دولت دیدار و گفت‌وگو کرده و مشکلات خود را مطرح کردند.

زهرا بهروز آذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست با بیان این نکته که ۶۱ درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند، حضور زنان و دختران را برای تحول جامعه ضروری دانست. همچنین، وی به بانوان مهندس توصیه کرد که از ظرفیت زنانه و مادر بودنتان در حرفه خود استفاده کنید.

همچنین گفت: در طراحی‌ها از نگاه زنانه خود استفاده کنید و تمام اشکال نابرابری را برطرف کنید. نقشه‌های شما باید دوستدار کودک، خانواده محور و دوست‌دار زنان باشد.

بهروز آذر با بیان این که شما می‌توانید شروع‌کننده تغییرات باشید، افزود: هرجا که نیاز به پشتیبانی دولت باشد، ما تلاش می‌کنیم از شما حمایت کنیم و باور داریم که باید موانع جنسیتی را برطرف کرد. ما در بحث نابرابری‌های جنسیتی از شما حمایت خواهیم کرد و می‌توانیم تسهیل‌گر باشیم.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز در این نشست با اشاره به جریان‌سازی زنان در جامعه اظهار کرد:  زنان برای توسعه، زنان برای جامعه و جامعه برای زنان می‌توانند جریان‌ساز باشند. شبکه‌سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارآمد بین زنان ضروری است و ما باید به نسل آینده تجربه‌های خود را انتقال دهیم و به آموزش نیاز داریم.

در این نشست زنان مهندس نیز مشکلات خود را مطرح کرده و مهندس الهه رادمهر سامان بخشیدن به دستمزد مهندسان را از مهمترین مشکلاتی عنوان کرد که باید به آن رسیدگی شود. همچنین در ادامه نشست زنان مهندس مشکلات خود را در خصوص مسائل وکیفیت ساخت و ساز، اهمیت حساس شدن نسبت به اجرای قانون نگهداری ساختمان‌ها و تلاش برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده را مطرح کردند.

 

میزان