مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی:

روز جهانی کودک و سکوت جهانیان دربرابر کشتار کودکان غزه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: آمار کودکان شهید غزه از چند هزار گذشته ولی از جهان بین الملل عکس العملی مشاهده نمی شود.

مهدی مظهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی صبح شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه امروز ۱۴ مهرماه آغاز هفته ملی کودک است، اظهار کرد: کودک این قشر معصوم آینده سازان کشور هستند و قرار دادن یک هفته به نام کودک برای جلب توجه همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به دوران مهم کودکی است.

مظهری افزود: در دورانی هستیم که نه تنها کودکان بلکه نوع انسان دچار مظلومیت شده‌اند و شیاطین در یمن و غزه و لبنان و…نه تنها حقوق کودک که حقوق انسان را پایمال می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی توانمندی‌های متعددی دارند که موجب شده جوایز ملی و بین‌المللی کسب کنند به عنوان مثال؛ در تابستان از ۱۵ اثر جشنواره هنرهای نمایشی کانون تئاتر «قنات شیرین» بچه‌های سرایان از آثار قابل تقدیر شناخته شد و همچنین پنجمین کتاب خوان برتر کانون نیز از اعضای کانون ما در شهرستان سرایان است که در طول یک سال حدود ۵۰۰ کتاب خوانده بود.

مظهری بیان کرد: در راستای رفع تبعیض فرهنگی مراکز سیار ما در روستاهای خراسان جنوبی به نوبت برنامه دارد اما متأسفانه یکی از نقیصه‌های ما در خراسان جنوبی نداشتن مجتمع فرهنگی-هنری است که تقاضا داریم در رفع این مشکل همکاری‌های لازم صورت گیرد.

مهر