گشت ارشاد جمع می‌شود؟

رئیس جمهور در مورد تلاش‌های انجام شده برای حذف گشت ارشاد گفت: ما تلاش خود را می‌کنیم. در وزارت کشور هم قرار شده است که آیین‌نامه‌هایی را تنظیم کنند و خودشان هم این موضوع را پیگیری می‌کنند. از سوی دیگر ما را تحت فشار قرار می‌دهند، با این وجود ما نباید اجازه دهیم این اتفاقات رخ دهد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار زد دی اف در رابطه با گشت ارشاد و خواسته‌های زنان گفت: ما تلاش خود را می‌کنیم. در وزارت کشور هم قرار شده است که آیین‌نامه‌هایی را درباره گشت ارشاد تنظیم کنند و خودشان هم این موضوع را پیگیری می‌کنند. از سوی دیگر ما را تحت فشار قرار می‌دهند، یا این وجود ما نباید اجازه دهیم این اتفاقات رخ دهد.

وی اضافه کرد: در رابطه با موضوع زنان آن کاری که در توان ما است، این است که در دولت تلاش می‌کنیم از زنان در سمت‌هایی که باید در آن حضور داشته باشند، استفاده کنیم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: در دولت ۴ نفر زن هستند و فکر می‌کنم در هیچ دولتی ۴ نفر زن حضور نداشته‌اند. به وزرا هم توصیه کرده‌ایم که حتما در معاونت‌ها از حضور بانوان استفاده کنند.

همچنین رئیس جمهور خاطر تصریح کرد: هر کاری که در توانمان باشد برای اینکه بتوانیم بستر را برای حضور زنان، دختران و خواهرانمان فراهم کنیم، انجام خواهیم داد.

خبر آنلاین