خشونت زنانه‌تر شده است؟

ابه پیر، یک کشیش کاتولیک بود که برخی از زنان از او به دلیل تجاوز جنسی یا آزار و اذیت شکایت کردند.

ابه پیر، یک کشیش کاتولیک بود که در سال ۲۰۰۷ و در سن ۹۴ سالگی درگذشت. از او میراثی به عنوان کمک به فقرا و بی‌خانمان‌ها برجای مانده است. او که به خاطر موضع همیشگی‌اش در حمایت از بی خانمان ها و دیگر حاشیه‌نشینان شهرهای فرانسه مورد احترام بود، به طور مرتب به عنوان محبوب ترین چهره عمومی در این کشور در صدر نظرسنجی ها قرار داشت.

تا اینکه هفت زن ادعاهایی مبنی بر آزار و اذیت یا تجاوز جنسی توسط این روحانی مسن بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۲۰۰۵ مطرح کردند.

براساس گزارش فرانس۲۴، دادستانی فرانسه اعلام کرد ۱۷ نفر دیگر به مجموع شاکیان ابه پیر اضافه شده‌اند. پیر که علاوه بر روحانی بودن به عنوان کشیش و یک فرد خیّر شناخته می‌شد و عضو مقاومت ملی فرانسه در جنگ جهانی دوم بود، اکنون مرده است اما پس از مرگش ده‌ها نفر از او به دلیل آزار جنسی شکایت کرده‌اند. حالا با بالا رفتن تعداد شاکیان، خیریه‌ای که او راه‌اندازی کرده نیز تلاش می‌کند از وی فاصله بگیرد به طوریکه نام پیر را از روی خیریه برداشته است. این کشیش در سال ۲۰۰۷ در سن ۹۴ سالگی جان خود را از دست داد.

در گزارش جدید که روز جمعه منتشر شد، انواع آزارهای جنسی به ابه پیر نسبت داده شده است که در بین آنها تماس جنسی با کودک و تماس جنسی با یک فرد آسیب‌پذیر وجود دارد. مشاوری که توسط یک موسسه مدنی و خیریه ابه پیر استخدام شده بود، به مواردی از آزارهای جنسی این پیرمرد از دهه ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۰۰  دست پیدا کرد که بیشتر در فرانسه و نیز در مراکش، سوئیس و ایالات متحده رخ داده است.

گفته شده آشنایان این کشیش، اعضای خیریه و افرادی که او را در رویدادهای عمومی ملاقات می‌کردند، جزو شاهدان این پرونده هستند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک با موارد متعددی از آزارهای جنسی اعضای کلیسا روبرو است؛ پرونده‌هایی که قدمت آنها به پیش از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد و در بعضی از آنها هم متهم و هم شاکی از دنیا رفته‌اند.

شفقنا