صندوقچه انتخابات؛ نامزدها:

زن در ایران نقطه قوت انقلاب، اسلام و ایران است

مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب ما در عرصه هماوردی است و امروز زن در جامعه ایران نقطه قوت فرهنگ انقلاب، اسلام و ایران است.

پور محمدی در میز گرد فرهنگی خود در این باره تاکید کرد: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب ما در عرصه هماوردی است و امروز زن در جامعه ایران نقطه قوت فرهنگ انقلاب، اسلام و ایران است.

امروز جهان در تلاطم نافهمی جایگاه انسان است. آنها گفتند انسان مداری اما جایگاه انسان تحقیر شده است. زن و مرد امروز عنصر فاخر جهان نیست. چون زن و مرد ما امروز در سلطه و حاکمیت سود، لذت، رفاه و جذابیت‌های زودگذر و کوچک است، اما زن و مرد ما و شاخص‌های متعالی فرهنگمان نقطه قوت امروز ما در هماوردی تمدنی معاصر است و ما این را نفهمیدیم و نیافتیم و به آن بها ندادیم. ما یک رجعت در تاریخ ایران و اسلام می‌خواهیم به خصوص در انقلاب و ما می‌توانیم و ظرفیت‌های بسیار برجسته امروز با همه فراز و فرودهایمان وجود دارد.

حجت الاسلام پور محمدی در خصوص جایگاه زن بیان کرد: جایگاه زن در تمدن ایرانی و اسلامی فوق‌العاده بالاست. امروز نقطه قوت نظام ما زنان هستند. زنان تابلوی انقلاب ما هستند. می‌توانید ببینید که در دوره حضورم در وزارت کشور در این زمینه چه کرده‌ام. معتقدم در بسیاری از جاها حضور زنان به نظم و سلامت محیط کمک بسیاری کرده است، هر جا که خانم‌ها بودند تقریباً از فساد مبرا بودند. اما ما زنان را آموزش ندادیم، من الان نمی‌توانم وزیر خانم بیاورم، باید خانمی برای آن موقعیت تربیت شده باشد، لذا ما باید از حالا برای حضور زنان برنامه‌ریزی کنیم و برای حضور بانوان ظرفیت ایجاد کنیم. اینکه مثلاً بدانیم برای چند سال آینده چند معاون وزیر و مدیر کل ما باید از زنان باشند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جامعه ما از جامعه گذشته متفاوت است، تربیت‌های دینی ما متناسب با زمان و مکان است، اسلام از زنان، وقار، حیا و توجه به خانواده خواسته است. ما باید حرمت خانواده و جایگاه خانواده را حفظ کنیم و زنان ما می‌خواهند در عرصه اجتماع حضور داشته باشند، لذا باید فضای بیشتری به حضور اجتماعی زنان ایجاد کنیم و به آن‌ها راحتی عمل بدهیم. متأسفانه تا به زنان امتیاز می‌دهیم ادارات محرومشان می‌کنند و ما باید طراحی داشته باشیم که این اتفاق رخ ندهد. خیلی‌ها در نظام اداری کار نکرده‌اند و طرح‌های توهمی می‌دهند، من فکر می‌کنم با فهمی که از حوزه اداری دارم می‌توانیم با یک فهم دقیق از جایگاه زنان دفاع کنم.

وی با تاکید بر این که  اگر مسئله زنان را جدی‌تر بگیریم، از ظرفیت زنان خیلی بهتر می‌توانیم استفاده کنیم عنوان کرد: شخصیت زنان برجسته است، خودشان حافظ شخصیت خودشان هستند، زنان ما به اصول پایبند هستند و مقابله با ناهنجاری‌ها را باید به خود زنان بسپاریم و من به مدیریت، تدبیر و هدایت صحیح معتقد هستم. پیشرفتی که در کشور اتفاق افتاده قابل توجه است و اگر آن نگاه هوشمندانه استفاده از همه ظرفیت‌ها و اعتماد برقرار شود زنان ما جایگاه مناسب خودشان را پیدا خواهند کرد. من فکر می‌کنم مقوله فرهنگ و هنر را باید جدی‌تر بگیریم، رهبری معظم جزو معدود شخصیت‌های کشور هستند که به مقوله فرهنگ و هنر بسیار بها می‌دهند و این فهم صحیح مدیریت اجتماعی است و این نیاز جامعه است که به فرهنگ و هنر توجه ویژه شود.

مهر