اقدام جدید اسلام ستیزانه دولت فرانسه/لغو پویش تبعیض علیه بانوان محجبه

به گزارش جهان بانو، شورای اروپا در راستای مبارزه با تبعیض علیه بانوان محجبه یک پویش به وجود آورده است، اما دولت فرانسه از فعالیت این پویش جلوگیری کرد. بر اساس گزارش القدس العربی سارا هری، وزیر امور جوانان فرانسه دیروز(سه شنبه)، در مصاحبه ای که با شبکه LCI انجام داده است اظهار کرد که […]

اقدام جدید اسلام ستیزانه دولت فرانسه/لغو پویش تبعیض علیه بانوان محجبه

به گزارش جهان بانو، شورای اروپا در راستای مبارزه با تبعیض علیه بانوان محجبه یک پویش به وجود آورده است، اما دولت فرانسه از فعالیت این پویش جلوگیری کرد.

بر اساس گزارش القدس العربی سارا هری، وزیر امور جوانان فرانسه دیروز(سه شنبه)، در مصاحبه ای که با شبکه LCI انجام داده است اظهار کرد که از پویش این شورا شوکه شده است. وی مدعی شد که این کلیپ تبلیغاتی، افراد را به استفاده از حجاب تشویق می‌کند و این موضوع مخالف با ارزش‌های فرانسوی است.

وزیر امور جوانان فرانسه اضافه کرد: ما این موضوع را محکوم می کنیم و فرانسه به شورای اروپا اعلام کرده است که این پویش را رد می کند و همچنین اقدام به لغو آن کرده است.

هری ادعا کرد که دولت فرانسه از آزادی مذهب و سکولاریسم دفاع می کند، اما این پویش به حمایت از حجاب می پردازد.

شورای اروپا در پی لغو این کمپین توییت هایی را که با این هدف منتشر شده بود از حساب توییتری خود حذف کرد.

این شورا در ۲۸ اکتبر گذشته پویشی که تصاویری در دفاع از بانوان محجبه علیه تبعیض را در بر می گرفت، منتشر کرد. بر روی تصاویر انتشاریافته عباراتی مانند «آزادی در حجاب»، «حجاب اختیاری است» و « حجابم را بپذیر» نقش بسته بود.

منبع: شفقنا