نادیده گرفتن تجاوز علیه زنان در دانشگاه‌های انگلیس

بیش از 80 دانشگاه بریتانیا در وب سایت Everyone’s Invited ثبت شده‌اند که در حال حاضر 15000 مورد مربوط به آزار و اذیت جنسی، سوء استفاده، زن ستیزی و تجاوز در این سایت به ثبت رسیده است. تنها در یک هفته 1035 شهادت برای این وب سایت ارسال شد.

براساس گزارش گاردین دانشگاه‌های انگلیس هشدارهای مکرر برای مقابله با فرهنگ تجاوز در محیط دانشگاه را نادیده گرفته‌اند و خود را در معرض شکایت‌های قضایی و آسیب به شهرت قرار داده ‌اند.

بیش از ۸۰ دانشگاه بریتانیا در وب سایت Everyone’s Invited ثبت شده‌اند که در حال حاضر ۱۵۰۰۰ مورد مربوط به آزار و اذیت جنسی، سوء استفاده، زن ستیزی و تجاوز در این سایت به ثبت رسیده است. تنها در یک هفته ۱۰۳۵ شهادت برای این وب سایت ارسال شد.

دانشگاه ها خود را در معرض شکایت قربانیان تجاوز جنسی قرار می‌دهند، زیرا آنها وظیفه دارند از دانشجویان خود مراقبت کنند. اما در روند رسیدگی به شکایات تلاش می‌شود که حقوق مساوی به طرفین درگیر داده شود.

کارلوت لی، نماینده دو قربانی رسوایی چت تجاوز جنسی در دانشگاه وارویک در این باره گفت: این موضوع تا حدی به دلیل ترس از قوانین حفظ حریم خصوصی است. در چند مورد روند رسیدگی به شکایات با شاکیان به عنوان شاهد رفتار می‌شد بدون اینکه حقی برای رد ادعاهای متقابل در مورد لکه دار کردن اعتبار قربانیان توسط متهم مطرح شود.

فرآیندی که به طور سیستماتیک متهم را نسبت به شاکی ترجیح می دهد، تبعیض غیرمستقیم است چراکه زنان که بیشتر شاکی هستند تا متهم را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد.

جهان بانو