نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مهسا فرزان مدیر اجرایی دومین دوره از نمایشگاه سلام با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه میگوید:«نمایشگاه سلام با هدف ایجاد بستری برای آنکه خانوادهها بتوانند به محصولات باکیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند برگزار میشود. نگاه ما به پوشاک و محصولات حجاب یک نگاه فرهنگی است. به همین خاطر محصولات حجاب را نیز در کنار دیگر محصولات مورد نیاز خانواده قرار دادهایم تا خانوادهها بتوانند با یک بار خرید در کنارهم به اغلب کالاهای موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.از طرفی تولیدکنندگان ما در چند ماه اخیر به دلیل شرایط موجود و فیلترینگ متحمل ضرر شدند و برای آنکه بتوانند تداوم را در کسب وکارشان داشته باشند نیاز به پایگاههای فروش اینچنینی دارند تا در کنار ترویج فرهنگ، فرصتی برای فروش محصولات باکیفیت ایجاد شود.»
مهسا فرزان به عنوان کسی که ۱۱ سال تجربه تولید لباس و کالای حجاب را دارد در رابطه با بهبود وضعیت لباسهای موجود در بازار و ترویج حجاب میگوید:«از تولید تا عرضه و حمایت،یک چرخه لازم است برای فرهنگ سازی کالاهای ایرانی اسلامی. وقتی یک جای این چرخه اشکال دارد پس حتما به سر مقصد نمیرسد. بنابراین خانواده ترجیح میدهد لباسهای خارجی و با کیفیت پایین و بنجل بخرد که فعلا پاسخگوی نیازش باشد. یعنی ما به خانواده اجازه دادیم هر کالایی را بپوشد و دچار کج سلیقگی شود. وقتی کالایی را خانواده مدام استفاده کند سلیقهاش چیزی شبیه به آن میشود. دیگر سمت کالای مرغوب و لباسی که هم سو با فرهنگ ما باشد نمیرود و ما اجازه دادیم خانواده ایرانی سلیقه و پولش به سمت این لباسها برود و پوشش آنها تغییر کند ضمن اینکه اغلب لباسهای وارداتی، نمادهایی نامناسبی دارد.»
«سُلاله سلامه» یکی از غرفه داران جوان نمایشگاه سلام، میگوید:«محصولات حجاب را اگر با کیفیت خوب و مدلهای متنوع ارائه دهیم حتما استقبال خوبی از آنها خواهد شد چه از طرف افراد محجبه چه غیرمحجبه. این واضح است که نسل های امروزی دوست دارند خوشپوش باشند و وظیفه ما این است که به آنها نشان دهیم با چادر و حجاب هم میشود خوشپوش بود. اتفاق جالبی که در این نمایشگاه افتاد این بود که من با ۳ خانم شل حجاب آشنا شدم که اتفاقی به اینجا آمده بودند اما وقتی چادرها و عباهایی که تولید کرده بودیم را دیدند. جنس، کیفیت و زیباییشان نظر آنها را جلب کرد. تصمیم گرفتند مدل پوشششان را تغییر دهند. چون نظرشان این بودکه از این سبک کارها کمتر در بازارهای لباس دیدند و آنهایی هم که بوده آنقدر بیکیفیت بوده و تنوعی نداشته که رغبتی به پوشیدن آنها نداشتند. بسیار اتفاق شیرینی برای من بود که این خانمهای کمحجاب تصمیم گرفتند عبا و چادر بپوشند. اتفاقا همسر یکی از آنها هم به شادی محجبه شدن خانمش همه نمایشگاه را شیرینی داد.»
گلایه از عدم حمایتهای دولتی از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و حجاب بسیار است. تولیدکنندگان و زنانی که هم کارآفرین هستند و هم در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی قدم برداشتهاند و زحمتکشیدند. حالا برای دیده شدن و عرضه محصولاتشان نیاز به حمایتهای دولت دارند؛ حمایتهایی که گویا در حرف بسیار است و در عمل اندک. تقریبا پایم به هر غرفهای که باز میشود اولین خواستهشان توجه بیشتر ارگانهای دولتی به تولید کنندگان داخلی مخصوصا تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و ملزومات حجاب است.
همچنین در نمایشگاه سلام، جانمازهای دستدوز بانوان و ظرف و ظروفهایی با طرحهای اصیل ایرانی به چشم میخورد تا غرفه هایی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و لباسهایی با پوشش مناسب که برای همه اعضای خانواده فراهم شده است. ایجاد فضای مناسب برای خرید زنان و دختران به صورت انفرادی و خانوادگی یکی از دغدغه های مهم بانوان در کنار تولید محصول با کیفیت و مناسب با پوشش کامل می باشد و حمایت از نمایشگاه های پوشاک با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی گام مهمی برای ترویج حجاب در میان زنان ایران است.
فارس
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت