۴۰ درصد از زنان اینفلوئنسر ایرانی روزمره نویس‌اند

فعالیت زنان اینفلوئنسر ایرانی در اینستاگرام، با تمرکز بر دو موضوع اصلی روزمره‌نویسی و محتوای هنری، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

گزارش مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد که کارکرد عمده صفحات این زنان، بر بلاگ‌نویسی و سلبریتی‌گری متمرکز است. در مقابل، موضوعات تخصصی در حوزه‌های مختلف، سهم کمتری در فعالیت‌های آنان دارند. آمارها حاکی از آن است که مخاطبان اصلی اینفلوئنسر، از لایه‌های میانی و گسترده جامعه هستند. این موضوع، نقش تأثیرگذار زنان در تبلیغات و اثرگذاری اجتماعی در فضای اینستاگرام را برجسته می‌کند.

بر اساس داده‌ها، ۴۰ درصد از اینفلوئنسرهای زن، محتوای صفحات خود را به روزمره‌نویسی اختصاص داده‌اند. پس از آن، موضوعات هنری با ۳۵ درصد و سینما، تلویزیون و تئاتر با ۲۵ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گزارش مرکز پژوهشی بتا، اینفلوئنسر برتر اینستاگرام را بر اساس محتوا و موضوعات مورد توجه، به چند دسته تقسیم می‌کند. مخاطبان ایرانی به طیف وسیعی از محتواها علاقه‌مند هستند که در پنج دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند: روزمره‌نویسی، طنز و سرگرمی، تحلیل‌های اقتصادی، هنر، آشپزی و مسائل آرایشی.

خبرگزاری فرهیختگان