دریافت گواهی ثبت دائم شناور برای ۳۰ بانوی جزیره «هنگام»

بانوان جزایر هرمزگان در سالیان اخیر نقش به‌سزایی در حفظ و اشاعه فرهنگ بومی گردشگری دریایی و بهبود معیشت ساکنان دارند، در این میان بخشی از بانوان جزایر استان که سرپرست خانوار نیز هستند از دیرباز به پیشه صیادی اشتغال و از این راه امرار معاش می‌کردند. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صدور گواهی ثبت دائم شناورهای ۳۰ بانوی دریانورد صیاد جزیره هنگام خبر داد.
جزیره هنگام

این اقدام در راستای هماهنگی صورت گرفته و مجوزهای صادره شیلات استان پس از بررسی‌های فنی شناورهای تحت مالکیت بانوان صیاد توسط کارشناسان بازرسی و ثبت شناورها اداره‌کل بنادر و دریانوردی و موسسات رده‌بندی صورت گرفته است.

 دریانوردی و صید  یکی از زمینه‌های اشتغال و محرویت‌زدایی در استان هرمزگان است و بانوان توانمند استان همپای مردان می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند. با توجه به وجود ظرفیت طبیعی بالقوه و گردشگری دریایی جزیره هنگام می‌طلبد طرح‌های اقتصادی با رویکرد پاک پیگیری شود.

جزیره هنگام ظرفیت تبدیل به جزیره زیست محیطی را دارد و صدور گواهی ثبت دائم برای شناورهای بانوان صیاد جزیره هنگام نیز در راستای توسعه اقتصاد بومی و استفاده پایدار از منابع طبیعی انجام شده است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نگاهی ویژه به بانوان دریانورد به عنوان بخشی از خانواده دریایی استان دارد و در راستای توسعه پایدار از جمله توانمندسازی همه بانوان  در مشاغل دریایی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

نقش انکار ناپذیر دریا در توسعه و شکوفایی استان هرمزگان، زمینه حضور زنان و مردان توانمند استان را در مشاغل دریایی و ساحلی می‌طلبد. حضور بانوان دریانورد صیاد نیز باید به عنوان گامی رو به جلو برای مشارکت بخشی بیشتر بانوان در مشاغل دریایی برشمرد.

ایسنا