گلی ترقی کجاست؟

این روزها، بانوی نویسنده (گلی ترقی ) کتاب‌هایی همچون" اتوبوس‌ران شمیران"، "بیتا" و "درخت گلابی" در فرانسه و خانه سالمندان، روزگار تلخی را، سپری می‌کند.

چندی پیش، برخی از رسانه‌ها، از انتقال گلی ترقی که کتاب “درخت گلابی” او توسط هژیر داریوش و داریوش مهرجویی، به فیلم تبدیل شده بود، به خانه سالمندانی در فرانسه، خبر داده و از فرزند ارشدش، گلایه کرده بودند.

گلی ترقی، این روزها روزه سکوت گرفته، تا دل‌شکستگی و عدم رضایتش را، فریاد بزند.

پس از انتشار خبر حضور این نویسنده معروف ایرانی، در آسایشگاه سالمندان فرانسه، پسر ارشد او، فرهاد داریوش این توضیحات را، در قالب چند پیام صوتی ارسال می‌کند.

فرهاد داریوش، با اشاره به قانون کشور فرانسه، در مورد وظیفه دولت، برای مراقبت از سالمندانی که فرزندان آنها، قادر به نگهداری و مراقبت از والدین سالمند خود نیستند، تنفر خود را از این عمل اجباری، در حق مادر خود، اعلام نمود.

فرزند گلی ترقی، خاطرنشان کرد: مادرم را دوست داشته، و هر روز به دیدنش می‌روم. تلاش زیادی برای برگرداندن او به ایران انجام می‌دهم. با وجودی که از قضاوت‌های زودهنگام، و ناآگاهانه برخی دلگیر هستم، اما گلایه ندارم.

با گلی ترقی بیشتر آشنا شویم:

یکی از معروف‌ترین داستان‌نویسان، (با نام اصلی زهره مقدم ترقی) در ایران است که در ۱۷ مهر ۱۳۱۸، در تهران متولد شده، و پدرش مدیر مجله ترقی بود.

او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به مدت ۶ سال، برای تحصیل در رشته فلسفه، به آمریکا رفت.

پس از بازگشت به ایران، گلی ترقی با سینماگر و منتقد معروفی به نام هژیر داریوش، ازدواج نموده و صاحب دو فرزند شد.

او ۹ سال، به تدریس در رشته “شناخت اساطیر و نمادهای آغازین”، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، پرداخت.

از داستان‌های معروف این نویسنده، می‌توان به” درخت گلابی”،” بیتا “،”بزرگ بانوی روح من”،” اتوبوس شمیران “،”خانه‌ای در آسمان”، اشاره نمود.

وی سال‌هاست، در فرانسه زندگی می‌کند.

تابناک