به مناسبت روز ملی نخبگان؛

گفتگو با بانوی نخبه یزدی/حجاب موتور محرک برای موفقیت بانوان است 

مخترع جوان یزدی گفت: موفقیت‌هایم در عرصه‌های علمی را لطف خداوند می‌دانم و معتحجاب موتور محرک برای موفقیت بانوان مسلمان است.

شرکت در رویداد رسانه‌ای طنين فرصتی بود تا دغدغه‌های بانوان موفق استان دارالعباده یزد را بشنویم؛ سخنانی که سرشار از تجربه بود‌. در این بین با بانوی جوانی آشنا شدم که به‌عنوان یک نخبه، حجاب را موتور محرک موفقیت زنان مسلمان می‌داند و بر اثر تجربه‌های بسیار به این شناخت رسیده است.

از کودکی او را به‌عنوان دختری کنجکاو می شناسند؛ ۱ خواهر و ۲ برادر دارد و آخرین فرزند خانواده است. در مدارس دولتی یزد تحصیل کرده و همیشه شاگرد اول بوده است.  الان که با فاطمه سادات آیتیان، بانوی نخبه و محجبه صحبت می‌کنیم، آن کودک کنجکاو به دانشجویی موفق با رتبه ۳ رقمی کنکور و رتبه‌ اول دانشگاه علامه طباطبایی در رشته مدیریت آموزشی و دارای ۱۲ اختراع ثبت شده تبدیل شده است که البته فعالیت‌های شغلی را در کنار فعالیت‌های علمی خود به‌خوبی مدیریت کرده است.

آیتیان با اعتماد به نفس زیادی در مورد حجاب صحبت می‌کند و حجاب را موتور محرک یک بانوی اجتماعی مسلمان و موفق می‌داند.

او که موفقیت خود را در عرصه‌های علمی لطف خداوند می‌داند، یک نمونه از بانوان موفق نسل جدید در کشورمان است. در زمانه‌ای که دشمن برای نابودی حیا و حجاب و فعالیت اجتماعی و نقش کلیدی بانوان در خانواده تلاش می‌کند، دخترانی در این مرز و بوم با حجاب و پشتکار، مراحل پیشرفت اجتماعی، شخصیتی و فردی را با انگیزه و توکل به خداوند پشت سر می‌گذارند.

این بانوی موفق یزدی علی‌رغم سن کم، با حجاب خود توانسته فعالیت‌های زیادی را در جامعه انجام دهد و مسئولیت‌های مختلفی را در رابطه با مالکیت فکری در استان یزد در کارنامه خود به ثبت برساند.

او تا به امروز موقعیت‌های زیادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور داشته و می‌گوید اگر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنم، به خاطر ادای دین به کشورم و ملت ایران، خود را متعهد به بازگشت می‌دانم تا دانشم را در کشورم استفاده کنم.

آیتیان موفقیت دختران را در توکل و باور به تقیدات دینی می‌داند و یکی از راه‌های پیشرفت زنان را بودن در کنار همسر، فرزندان و خانواده همراه با حجاب اسلامی می‌داند. این وضعیت یک دختر جوان محجبه و موفق است که رسانه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند این حقایق را از چشم دختران این سرزمین دور نگه دارند و تفریحات زودگذر را تبلیغ می‌کنند تا شخصیت مادران آینده سطحی‌نگر باشد، چراکه به خوبی می‌دانند مادران ستون خانواده‌ هستند.

انتهاج یزد