از کمک های فرهنگی تا هدیه دادن طلا توسط مادران

روایتی از گروه جهادی «شهید القدس»

حلقه ازدواج، طلای کودک و... تنها نمونه ای از همدلی و ایثار بانوان این سرزمین جهت همدردی با زنان فلسطینی می‌باشد.

علی معروف ارانی، پژوهشگر حوزه فلسطین می نویسد: گرسنگی در غزه مانند بمبی بی‌صدا آدم می‌کشد؛ کودکان، زنان باردار و شیرده و سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر مرگ هستند. گرسنگی به اندازه بمب تهاجمی و کشنده است؛ با این تفاوت که صدایی ندارد و به‌ صورت تدریجی جان افراد را می‌گیرد.

تصاویری که از غزه به جهان مخابره می‌شود مانند صحنه‌هایی از یک فیلم ترسناک است؛ انسان‌های لاغر و رنگ پریده در حال قدم زدن در خیابان‌ها و تلاش برای یافتن آب و غذا هستند. دلیل رنگ پریدگی و نزار بودن این افراد زندگی زیر سایه مرگ، کمبود مداوم غذا، محرومیت از خواب و رنج مداوم، از دست دادن است. در حال حاضر، آرد هم تراز با طلا شده است.

با بروز این فجایع، گروهی خود جوش در شهر مشهد به سرپرستی آقای مهدی شاندیزی تحت عنوان «گروه فرهنگی شهید القدس» در صدد راهی برای رساندن آذوقه و کمک های مالی به فلسطین شدند. این گروه که از طریق دانشجوهای فلسطینی حاضر در ایران، اقدام به رساندن کمک های مردمی می‌کند با حمایت اشخاصی چون وحید یامین پور، برنامه پاورقی، علیرضا کمیلی و صدا و سیمای مشهد جهت آشنایی و جمع آوری بیشتر کمک های مومنانه به مردم مظلوم غزه به فعالیت خود در این راستا ادامه می‌دهد.

با مشاهده کمک های مردمی، جمله: مومن در هیچ چارچوبی نگنجد، بیش از پیش برای همگان عیان شد و در کنار همه کمک های صورت گرفته، با دیدن مادران و زنانی که این چنین خالصانه کمک کرده و همه دارایی خود را تقدیم می کنند، دل هر مومنی شاد می شود و قطعا اجر چنین اعمالی پیش خداوند محفوظ می ماند. زنانی که تنها طلای خود را هدیه دادند تا کودکی بر اثر گرسنگی شهید نشود و مادری به دلیل قحطی از شیردادن باز نماند.

حلقه ازدواج، طلای کودک و… تنها نمونه ای از همدلی و ایثار بانوان این سرزمین جهت همدردی با زنان فلسطینی می‌باشد.

حضور پررنگ و نقش آفرینی بانوان ایرانی در همه عرص ه های جهاد، زمینه سازی هرچه بیشتر تعجیل در ظهور حضرت بقیة الله (ارواحنا له الفدا) را فراهم می کند.

جهان بانو