کمپین زنان مسلمان لندن در اعتراض به وضعیت فلسطین

زنان مسلمان در لندن گرد هم آمده اند تا «فضایی امن» را برای برگزاری اعتراضات و همچنین اجرای برنامه‌هایی در حمایت از فلسطین، ایجاد کنند.

هفته گذشته، گروه زنان مسلمان لندن به طور رسمی توسط «کمپین همبستگی فلسطین»، در یک جنبش اعتراضی سراسری به عنوان شاخه محلی «هیلینگدون» به رسمیت شناخته شد.

تظاهرات ملی در انگلیس با حضور صدها هزار معترض از طیف های وسیع و مختلفی از جامعه برای پایان دادن به بمباران و محاصره غزه توسط اسرائیل از ۷ اکتبر تا کنون تقریبا هر هفته برگزار می شود.

با تشکیل این کمپین گروه زنان مسلمان در حوه سیاسی فعال تر شده و به نمایندگان مجلس و شوراها درباره مسئله فلسطین نامه می نویسد.

«ابیرامی ریوندران» یک فعال از غرب لندن به نشنال گفت: همه زنان عضو این گروه بسیار پرشور هستند و اگرچه بسیاری ار آنها یکدیگر را نمی‌شناسند اما با هم یکی شده‌اند و یک راه بسیار عالی و امن را برای اعتراض پیدا کرده‌اند.

خانم ریوندران گفت: ما به معنای واقعی کلمه در حال یادگیری هستیم و بسیار خوشحالیم که موفق به انجام این اقدام بشردوستانه شده‌ایم. زنان با تماس با نمایندگان مجلس و شوراهای محلی و درخواست مشاوره حقوقی از این خانواده‌ها حمایت کردند. ما با این تعداد کم کاری را انجام دادیم که دولت از انجام آن امتناع کرد، در حالی که هیچ یک از ما قدرت سیاسی نداریم.

این گروه اخیرا برای کمک به بازگرداندن خانواده‌های فلسطینی-بریتانیایی که در غزه به دام افتاده‌اند به بریتانیا کمک کرد و اکنون از بریتانیا می‌خواهد تا پناهندگان فلسطینی یا فلسطینی‌هایی را که به دنبال درمان پزشکی هستند، اسکان دهد.

گرایش بانوان آمریکایی به اسلام بعد از جنایات اسرائیل در غزه

ابیرامی ریوندران با اشاره به تفاوت قائل شدن کشورش نسبت به آوارگان اوکراینی و فلسطینی می­ گوید: کاری که دولت پس از دو هفته برای آوارگان اوکراین انجام داد، هنوز برای فلسطین انجام نداده است، در حالی که بیش از دو ماه از جنگ غزه گذشته است. نبود طرحی برای حمایت از فلسطینی‌ها منعکس کننده «نژادپرستی سیستماتیک» در بریتانیا است.

عضو ارشد گروه زنان مسلمان لندن برای حمایت از فلسطین گفت: رفتار دولت بریتانیا در قبال آوارگان اوکراین و فلسطین، نشان‌دهنده استاندارد دوگانه و اسلام هراسی و نژادپرستی است.

او همچنین به درخواست‌های بریتانیا برای «آتش‌بس پایدار» با شرط عدم کنترل غزه توسط حماس اشاره و از این درخواست ها انتقاد کرد.

این گروه قصد دارد در تعطیلات کریسمس هم به کار خود ادامه دهد و یک تجمع محلی در حمایت از فلسطین برای ۶ ژانویه برنامه ریزی شده است و بنا بر گفته های ریوندران، آن ها در حال گردآوری جوامع مذهبی مختلف شامل مسلمانان، جوامع یهودی، سیک، مسیحی و هندو هستند تا همه با هم این کار را انجام دهند، این گروه می خواهد همه جوامع و پیروان همه مذاهب با هم متحد شوند و برای چیزی بجنگند که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

شبستان