اسرائیل در هر ساعت دو مادر در غزه را می کشد

حدود سه هزار زن در غزه، همسران خود را از دست داده اند و یا سرپرست خانواده شده اند.

سیما بحوث، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد در امور زنان گفت: در هر ساعت دو مادر در نوار غزه کشته می‌شود. در این میان استیفن دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، تایید کرد حدود ۳هزار زن همسران خود را از دست داده و یا به عبارتی دیگر سرپرست خانواده شده اند.

سیما بحوث در طی بیانیه ای اعلام کرد زنان و کودکان، اولین قربانیان فاجعه غزه هستند که شاهد ویرانی های بی سابقه بودند. اکثر کشته شدگان، مجروحین و آوارگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد گزارش ها نشان داده است که یک میلیون زن و دختر، آواره و در هر ساعت دو مادر کشته شده اند و حدود ۱۰ هزار کودک، پدران خود را از دست داده اند.

سیما بحوث با مقایسه اوضاع قبل و بعد ۷ اکتبر در سرزمین های اشغالی گفت: آمارها نشان دهنده این است که قبل از ۷ اکتبر، ۶۷% قربانیان را مردان و کمتر از ۱۴% آن را زنان و دختران تشکیل می‌دادند در حالیکه اکنون این ارقام تا جایی تغییر کرده که ۷۰% شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‎دهند.

او گفت: اینها انسان هستند، نه عدد، و ما در حال شکست دادن آن‌ها هستیم.

وی افزود: آسیبی که مردم فلسطین در این صد روز و بعد از آن متحمل شده اند، نسل های آینده را نیز آزرده خواهد کرد.

هر چقدر هم که امروز از وضعیت زنان و دختران غزه غصه بخوریم، اگر کمک های بشردوستانه ارائه نشود و ویرانی و کشتار پایان نیابد، فردا غمگین تر خواهیم بود.

این مسئول سازمان ملل متحد، خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه و رساندن کمک های مردمی به ساکنان نوار غزه بدون موانع، از جمله ارائه کمک و خدمات حیاتی به همه زنان و دختران غزه شد.

وی تاکید کرد :جهان باید برای برقراری صلح در منطقه تلاش کند، زیرا عدم تغییر به معنای آن است که صد روز گذشته صرفاً مقدمه ای برای صد روز آینده خواهد بود.

از سوی دیگر دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، گفت: زنان و دختران در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهند و با سطوح فاجعه باری از نیاز های انسانی مواجه هستند. حدود سه هزار زن همسران خود را از دست داده اند و یا سرپرست خانواده شده اند.

وی افزود برآورد های امروز حاکی از آن است که ۷۰% کشته شدگان در نوار غزه زنان و کودکان هستند و حداقل سه هزار زن بیوه و سرپرست خانواده شده اند که نیازمند حمایت و کمک های غذایی هستند و بیش از نیمی از ساکنان غزه را کودکان تشکیل می‌دهند و ۹۰ % مردم آواره شده اند.

تس اینگرام، سخنگوی سازمان ملل، به نوبه خود – پس از بازگشت اخیرش از غزه – مشاهدات خود را از مادرانی که تا حد مرگ خونریزی کردند و پرستاری که مجبور به انجام عمل سزارین بر روی ۶ زن باردار فوت شده، بازگو کرد.

وی افزود حدود ۲۰ هزار نوزاد در جهنم جنگ غزه متولد شدند. یعنی در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در بحبوبه این جنگ وحشتناک متولد می‌شوند و در ادامه گفت: مادر شدن باید فرصتی برای جشن گرفتن باشد در حالیکه در غزه کودکان به سوی جهنم چشم می‌گشایند.

وی با تاکید بر لزوم اقدام فوری بین المللی افزود: مشاهده رنج نوزادان تازه متولد شده در حالیکه برخی از مادر ها در غزه تا سرحد مرگ خونریزی دارند، باید همه ما را نگران کند.

 رادیو نساء اف ام