کربلا در کربلا می ماند؛ اگر زینب(س) نبود

این یک خط معنی ها دارد. یعنی حادثه ی عظیم کربلا که در آن طی یک جنگ نابرابر بهترین بندگان خدا خیلی وحشیانه و ظالمانه کشته شدند، ماندگاری اش تا هزاران سال بعد مدیون یک زن است. زنی از طبار آسمان و نوه ی آخرین پیامبر، حضرت محمد (ص) ؛ نام این زن، زینب (س) […]

این یک خط معنی ها دارد. یعنی حادثه ی عظیم کربلا که در آن طی یک جنگ نابرابر بهترین بندگان خدا خیلی وحشیانه و ظالمانه کشته شدند، ماندگاری اش تا هزاران سال بعد مدیون یک زن است. زنی از طبار آسمان و نوه ی آخرین پیامبر، حضرت محمد (ص) ؛ نام این زن، زینب (س) است.

در زمانه ای که هیچ زنی جرئت نمیکرد در برابر مرد ها چه برسد به کسی که «خلیفه المسلمین» است صدایی بلند کند، حضرت زینب (س) بعد از مصیبت عظمی ای که کشیده بود ؛ خیلی قوی و راست قامت در برابر حاکم ستمگر ایستاد و با سَری بالا و صدایی رسا باطن حقیقی خلیفه ی زور گو را بر همه  آشکار ساخت.

طوری سخنوری کرد که هیچ مردی جرئت نکرد کلام او را قطع کند یا حرفی از او را رد یا تکذیب کند. در زمانه ای که در همه ی دنیا زنان دخالت خاصی در سیاست و امور اجتماعی نداشته و بیشتر سرگرم امورات روزمره ی خود بودند ؛ اما زنان مسلمانی وجود دارند که علاوه بر موفقیت در زندگی شخصی، در زندگی اجتماعی شان هم از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند.

اگر عاشورا ، قصه ی ایستادگی یک مرد در برابر ظلم باشد، اربعین هم داستان ایستادگی یک زن در برابر تزویر و تحریف و دروغ است. در این زمانه که ما زندگی می کنیم ، اهمیت رسانه و تبلیغات را خوب می دانیم ؛ آنوقت تصور کنید که در دوران خفقان که زنان دخالت خاصی در امور سیاسی و اجتماعی نمی کردند، یک زن نقش رسانه های امروزی را ایفا کرده و پرده از چهره ی حکومت جلاد و  ستمگر زمانه برداشت. این تازه یک بخش از شخصیت والای حضرت زینب (س) است.

حال، بر خلاف آنچه که این روز ها رسانه های غربی از زن مسلمان نشان می دهند؛ زن مسلمان محدود و تو سری خور نیست، و زیر بار ظلم و زور نمی رود. زن مسلمان به تبعیت از سرور زنان عالم حضرت زهرا (س) پاکدامن و اصیل و آزاده است و پا به پای مرد مسلمان برای حق می جنگد. زنان مسلمان به همان اندازه که نه بلکه بیش از مردان مسلمان برای اسلام و جوامع مختلف افتخار آفرینی کردند.

هر حادثه ی بزرگی که در دنیای اسلام اتفاق افتاده  و به پیروزی انجامیده است، بخش عظیم آن مدیون و مرهون همت، اراده و صبوری زنان مسلمان است.