انتشار ۱۰ کتاب مربوط به زنان در دوران دفاع مقدس

مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ عنوان کتاب حوزه مشارکت زنان در آن دوران طی سال جاری در استان منتشر شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

لیلا سپهری افزود: «کلاه پشمی» (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، «به وقت خون» نوشته حسین غفاری و «به شرط شفاعت» نوشته لیلا سپهری از جمله این کتاب ها هستند.

  • کتاب به وقت خون مجموعه داستان ها و خاطراتی از رزمندگان اسلام است. این اثر نوشته حسین غفاری توسط انتشارات صریر منتشر شده است.

همچنین «از پیله تا پرواز» نوشته صلبی‌ناز رستمی و حمیده محدثی، «کلک فام» (نقد و بررسی کتاب های زنان نویسنده دفاع مقدس آذربایجان غربی) نوشته صلبی ناز رستمی، «قهرمانی از مدرسه من» نوشته رکسانا بلوری و «وقتی من ۱۵ ساله بودم» نوشته عضدونی نیز از دیگر کتاب هایی هستد که در حوزه دفاع مقدس زنان استان چاپ و منتشر شده اند.

مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی اضافه کرد: ۱۰ جلد کتاب دیگر نیز پیرامون نقش زنان دردفاع مقدس، خاطرات شهید و خانواده های شهدا، گفت و گو با مادران و خواهران شهدا و حضور زنان استان دردفاع مقدس چاپ و منتشر می شود.

شناسایی و معرفی اسوه های مقاومت هرسال صورت می گیرد چنان که در سال گذشته در این خصوص چند کتاب از جمله «۴۰ یاس ماندگار و بغض های شکسته» منتشر و چاپ شد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

پیش از این «ستاره ثریا» اثر ویدا شهند خواهر شهید شهند چاپ و منتشر و رونمایی و همچنین برای نخستین بار در استان دانشنامه نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی تدوین شد.

  • کتاب «ستاره ثریا» روایتی داستانی از زندگی «ثریا فرهادی» همسر جانباز شهید «عباس الطافی» است که ۳۸ سال در خدمت و پرستاری جانباز قطع نخاع بوده و با عشق و علاقه عمری را گذرانده است.

همچنین کتاب «روزهای سخت قمطره» نوشته و تدوین لیلا سپهری از جمله کتاب های حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی است.

  • کتاب روزهای سخت قمطره حاوی تاریخ شفاهی و خاطرات خانم مریم یوسفی از پیروزی انقلاب اسلامی و استقامت در برابر نیروهای جدایی طلب دموکرات و کومله تا پایان هشت سال دفاع مقدس در منطقه پیرانشهر و اشنویه است. مصاحبه و تدوین توسط خانم لیلا سپهری انجام شده است.

سال گذشته نیز ۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در حوزه زنان در آذربایجان غربی چاپ و منتشر شده بود.

ایرنا