راه‌اندازی کانون‌های تخصصی فرهنگی بانوان در مساجد کشور

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تاسیس کانون‌های تخصصی زنان گفت: این کار با هدف ایجاد الگوی پیشرفت زنان و دختران جامعه پیش‌بینی و اجرا می شود.

محمدتقی محمدیان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور در مراسم اعطای حکم مسئولیت کانون‌های خواهر مساجد استان سمنان، به سیاست جدید ستاد در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری خواهران اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم تربیت زن مسجدی و تراز انقلاب اسلامی، تاسیس این مراکز مورد توجه ویژه قرار دارد. تاسیس این مراکز در موازات کانون‌های فرهنگی و هنری قبلی نیست. کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی زنان فرصتی برای انجام فعالیت‌های تربیتی خاص برای بانوان فراهم می‌کند و مابقی برنامه‌ها توسط کانون برادران امکان مدیریت دارد.

به گفته محمدیان؛ در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری خواهران در مساجد به دنبال ایجاد مرکز جدید نیستیم و تنها می‌خواهیم تبعیض جنسیتی را رفع و به صورت تخصصی در حوزه باورهای تربیتی و اعتقادی کار کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تاسیس کانون‌های تخصصی بانوان خاطر نشان کرد: این اقدام با هدف ایجاد الگوی پیشرفت زنان و دختران جامعه پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: زنان مسجدی هر محله در کانون موضوعات مورد نیاز زنان آن منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند و در راستای آموزش، رشد و اعتلای زنان به صورت تخصصی تلاش می‌کنند.

ایکنا