کالای زنان گران تمام میشود!
البته این قیمتها از سوی دولت وضع نمیشود، بلکه صرفا قیمت برخی از کالاها براساس جنسیت مشتریها تعیین میشود. بررسیها نشان میدهد هزینه برخی از کالاهای مشابه بهعنوان مثال محصولات بهداشتی مثل خوشبوکنندهها یا تیغ یا حتی هزینه برخی از خدمات مثل کوتاهی مو هنگامی که برای زنان باشد گران تر است، به همین دلیل به آن «مالیات صورتی» میگویند که میتواند باری اقتصادی بر دوش زنان باشد.
البته برخی از تولید کننده ها میگویند هزینهای که صرف تولید برخی از کالاهای زنانه مانند طراحی کالا از نظر زیبایی شناسی میشود، بیشتر از کالاهای مشابه برای مردها است اما برخی از پژوهشها نشان میدهد که شکاف قیمت بیشتر از یک هزینه مازاد است.
هرچند دولتها در برخی از کشورها تلاش میکنند تا با قیمتگذاری تبعیضی مقابله کنند، اما به هر حال مالیات صورتی باعث میشود که زنان برای خرید برخی از کالاهای روزمره متحمل هزینههای بیشتری بشوند و این یعنی باید همچنان آگاهی و اقدام در این زمینه افزایش پیدا کند.
اکو ایران
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0