کارگاه آموزشی سواد رسانه ویژه دختران دهه هشتادی در اسفراین بجنورد

نخستین کارگاه سواد رسانه ویژه دختران دهه هشتادی به همت کانون فرهنگی و هنری مشکات و با همکاری پایگاه بسیج حضرت سکینه (س) مسجد صاحب الزمان (عج) و نیز نهضت پیشرفت بانوان اسفراین در محل دبیرستان دخترانه ام الائمه سلام الله علیها برگزار شد.
کارگاه

زهرا براتی» مدیر کانون مشکات و رابط کانون های مساجد شهرستان اسفراین در این باره توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دوسال گذشته و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی در فضای مجازی به یکباره حجم زیادی از نوجوانان کشور بدون اینکه دوره های سواد رسانه را گذرانده باشند و با آسیب های این فضا آشنا باشند، به دنیای اینترنت و مجازی  وارد شدند که آسیب هایی را در پی داشت.

وی اضافه کرد: با وجود دشمنانی که هر روز و از هرسو و با انواع شگردها و شیوه ها و خصوصا در دنیای مجازی در تلاشند تا نوجوانان را از مسیر های اصلی و درست منحرف کنند، مدام توطئه و اغتشاش می چینند و قصد برهم زدن آرامش کشور را دارند خصوصا بعضی از نوجوان های ما به خاطر تخلیه هیجانات و احساسات و بدون ارزیابی و تحلیل درست مسایل در فضای مجازی با آشوبگران  همگام شده و فریب خورده اند لذا بنا شد کارگاه های آموزشی را در مدارس ویژه دانش آموزان و برای آگاهی بخشی دهه هشتادی ها برگزار کنیم.

براتی اضافه کرد: حجت الاسلام باشتنی، نماینده ولی فقیه در سپاه اسفراین و از اساتید حوزه در این کارگاه مباحث و موضوع ها را برای دانش آموزان بازگو و تشریح کرد.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی مذکور با زنگ مبارزه با استکبار توسط استاد کارگاه و همراهی دانش آموزان با سردادن شعار های “مرگ بر آمریکا”و “مرگ بر استکبار” در این مدرسه آغاز  شد و با  اجرای سرود، نمایش و دکلمه و نیز پذیرایی نهار از دانش آموزان ادامه و پایان یافت.

شبستان